آماده سازی سند الزامات تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام آماده سازی سند الزامات تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران گفت: این سند به زودی در دستورکار جلسات صحن شورا برای بررسی و تصویب قرار می گیرد.

به گزارش آرونو ، محمد آخوندی در آیین آغاز تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران ضمن قدردانی از نقش موثر مجموعه همکاران حوزه برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه شهرداری تهران به این بلوغ رسیده که هر اقدام حوزه برنامه ریزی را توسط کارشناسان خبره خود به سرانجام برساند و نیازی به برون سپاری ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: گرچه برای برنامه چهارم مدیریت شهری تهران نیازمند مشورت اساتید و برخی مراکز خارج از شهرداری هستیم اما معتقدیم توان نگارش برنامه چهارم در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ضرورت ها و اولویت های شهر تهران در تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری، افزود: شاید بتوان ایده آل ها و آرزوهای یک شهر مدرن هوشمند اسلامی را در سند برنامه توسعه ای چهارم گنجاند؛ اما به نظر می رسد برنامه باید به واقعیت نزدیک باشد و ضرورت ها، اولویت ها و امکانات شهر نیز در آن لحاظ شود.

آخوندی، توجه به امکانات و بودجه در تدوین هر سند و برنامه سالانه را ضروری دانست و اظهار کرد: برنامه چهارم باید مانند برخی از برنامه های گذشته تخیلی نباشد و به گونه ای تدوین شود که امکان تحقق آن نیز وجود داشته باشد.

وی از تیم تدوین برنامه اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران خواست برای سرعت بخشی به نگارش برنامه، پیشگیری از دوباره کاری و تصویب به موقع، شورای شهر در تمام مسیر تدوین برنامه شهرداری را همراهی کند و نمایندگان کمیسیون ها به عنوان عضو ناظر در کمیته های برنامه حضور یابند.

آخوندی با اعلام آماده سازی سند الزامات تدوین برنامه چهارم توسط کمیته بودجه و نظارت مالی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در همین راستا نظرات کمیسیون های تخصصی شورا نیز اخذ شده و به زودی برای تصویب در دستور کار جلسات شورا قرار می گیرد و تقدیم شهرداری تهران خواهد شد تا برنامه چهارم مدیریت شهری بر اساس آن سند به نگارش درآید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، بهره گیری از توانمندی درون سازمانی و اعتماد به نیروی انسانی متخصص شهرداری را بسیار پسندیده توصیف و اظهار امیدواری کرد که سند برنامه چهارم مایه مباهات این دوره مدیریت شهری قرار گیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، آخوندی با تقدیر از اقدام وزارت کشور در خصوص تطابق برنامه با دوره مدیریت شهری گفت: اینکه هر دوره مدیریت شورا و شهرداری برنامه مختص 4 ساله دوره خود را تدوین کند و ضمن پایبندی به اجرا، پاسخگوی آن نیز باشد عاقلانه و مثمرثمر به نظر می رسد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *