آشنایی با فرهنگ و رسوم استانها و ارائه محصولات عشایر در جشنواره “ایران عزیز”

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه جشنواره “ایران عزیز” در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود، گفت: ارائه محصولات عشایر و استان‌ها و تولیدات بومی و محلی آنها در شهر تهران می تواند به افزایش درآمد افرادی که محصولات و تولیداتی در شهر خود دارند، کمک کند.

وحیدرضا انارکی محمدی در گفت‌وگو با آرونو ، درباره برگزاری چنین جشنواره‌هایی و تأثیر آن بر  وحدت بین اقوام ایرانی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره اقوام و عشایر و حضور همه اقوام ایران از سراسرکشور در پایتخت ایران “تهران” در افزایش روحیه و نشاط وحدت اقوام اثر گذار خواهد بود و استمرار این جشنواره‌ها بر وحدت و هم افزایی بین همه اقوامی که در کشورمان زندگی می‌کنند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدوارم که این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشهای جنبی دیگری می تواند در قوت این جشنواره تاثیرگذار باشد، افزود: ارائه محصولات عشایر و استان ها و تولیدات بومی و محلی  آنها در شهر تهران می تواند به افزایش درآمد افرادی که محصولات و تولیداتی در شهر خود دارند کمک کند و همچنین مردم با فرهنگ و عقاید و رسوم استانهای متعدد در کشور بیشتر آشنا می‌شوند و به همین سبب ما شاهد وحدت بیشتری بین اقوام می‌شویم.

انارکی با بیان اینکه بیش از ۳۳۰ غرفه محصولات، صنایع هنری و دستی خود را در جشنواره “ایران عزیز” عرضه کردند، گفت: در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس و در جزیره ابوموسی شاهد استقبال بسیار خوب و چشمگیر شهروندان از این غرفه ها و محصولات آنها بودیم.

محسن صالحی مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر نیز پیش از این با اشاره به اینکه این جشنواره در هفته وحدت اعلام کرده بود: این جشنواره که با محوریت تمرکز بر آداب و رسوم اقوام مختلف مستقر در فلات ایران زمین برگزار خواهد شد دارای بخش‌های مختلفی همچون ویژه برنامه‌های شاد و مفرح تماشاگر محور با حضور هنرمندان مطرح کشور، جشنواره عروسکی و برپایی غرفه‌های ارایه محصولات و صنایع دستی اقوام مختلف خواهد بود.

به گزارش آرونو ، جشنواره “ایران عزیز” با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و از تاریخ ۲۰ مهر به مدت ۱۰ شب تا پایان مهر ماه در جزیرهتنب بزرگ مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *