آخرین خبرها از واگن‌های اجاره‌ای متروی تهران/ نوسازی ۲۱۰۰ اتوبوس در دستورکار

فهرست مطالب

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر لزوم اصلاح خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

به گزارش آرونو ، جلال بهرامی ظهر امروز در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران با شهردار پایتخت درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران گفت: یکی از بحث‌های کلی که در این جلسه مطرح شد این بود که سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی برای سال ۱۴۰۲ باید به چند درصد برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی در تهران ۳۶ درصد است یعنی ۶۴ درصد ترددها با خودروی شخصی است، تصریح کرد: ما در افق پیش رو باید سهم تردد با خودروی شخصی را از ۶۴ به ۴۴ درصد برسانیم و از سوی دیگر سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم که علاوه بر تزریق به ناوگان، اصلاح خطوط را نیز باید در پیش بگیریم.

به گفته معاون شهردار تهران، در برخی خطوط نیاز به تاکسی زیاد است که باید از ون استفاده کنیم و برای تاکسی‌هایی که به حومه تهران می‌روند نیز باید از مینی بوس استفاده کنیم و برای برخی از خطوط اتوبوسرانی که ظرفیت اتوبوس‌های دو کابین پر نمی‌شود باید از اتوبوس تک کابین استفاده کرد و در خطوطی که اتوبوس‌های تک کابین مسافر کافی ندارند باید از میدل باس‌هایی که سفارش ساخت آن را داده‌یم استفاده کنیم و تردد تاکسی‌های گردشی را به حداقل برسانیم چرا که معمولا تاکسی‌های گردشی جذب جاهای دیگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولویت شورای شهر تهران نیز به حوزه اتوبوسرانی بود، گفت: در بحث مترو اورهال قطارها در دستور کار قرار دارد. چرا که برخی از این قطارها زمان اورهال‌شان رسیده و برخی کارکردشان هم پر شده و قرار است اعتبارات خوب نقدی و غیر نقدی به شرکت واگن سازی تزریق شود تا اورهال را انجام دهند و در مورد ۶۳۰ واگن نیز ملاحظه کردید که وزیر کشور و معاون اول آن را قطعی کردند؛ اما یک سال و نیم طول می‌کشد تا این واگن‌ها وارد چرخه شوند.

بهرامی در مورد واگن‌های اجاره‌ای نیز با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی موضوع خرید پیمایشی کارکرد واگن‌ها و اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که مدل مترویشان به ما می‌خورد و فقط چین نیست و من از بیان نام کشورها خودداری می‌کنم تا مبادا رأیشان را بزنند.

وی با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا، موتورسیکلت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: هم میزان آلودگی‌شان بالا است و هم بر روی قاعده و قانون حرکت نمی‌کنند و اولویت اول این است که موتورسیکلت‌های جابجایی بار را ساماندهی کنیم که با بانک‌ها مذاکره کرده و طی هفته‌های آینده به نتیجه می‌رسیم که به موتورها وام دهند تا موتور برقی بخرند و تا پایان سال آینده تنها به موتورهای برقی مجوز تردد در مرکز شهر داده شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نوسازی ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده حداقل ۵۰ درصد واگن‌هایی که نیاز به اورهال دارند را انجام داده باشیم.

وی در مورد واگن‌های اجاره‌ای نیز با بیان اینکه شورای شهر موافق این کار است اما اینکه ساختارش چگونه باشد هنوز مشخص نیست و در حال مذاکره هستیم و باید سرمایه‌گذار واگن‌هایی مطابق با استانداردهای مورد تأیید مترو وارد کند و فقط هم از چین نیست بلکه کشورهای زیادی هستند که زیرساخت مترویی‌شان به ما می‌خورد، افزود: نام کشورها را نمی‌برم تا پشیمان‌شان نکنند؛ اما باید بگویم که هنوز نمی‌توانم زمان برای ورود واگن‌های اجاره‌ای مترو بدهم و دقت داشته باشید که واگن اجاره‌ای یکی از ده‌ها اقدامی است که ما برای تامین واگن‌های مترو انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *