نکات مهم در قرارداد سئو

|

گارانتی ها
هنگام سفارش سئو، یکی از مهم‌ ترین موارد قابل توجه مفاد قرارداد است. با رعایت نکات مهم در قرارداد سئو خیال دوطرف آسوده خواهد بود. قرارداد سئو، یک سند الزام آور قانونی است که شرایط و ضوابط سئو یک پروژه را مشخص می کند.

فهرست مطالب

نکات مهم در قرارداد سئو

هنگام سفارش سئو، یکی از مهم‌ ترین موارد قابل توجه مفاد قرارداد است. با رعایت نکات مهم در قرارداد سئو خیال دوطرف آسوده خواهد بود. قرارداد سئو، یک سند الزام آور قانونی است که شرایط و ضوابط سئو یک پروژه را مشخص می کند. این قرارداد بین یک مشتری و یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو حرفه ای است. یک قرارداد سئو جزئیات مهم مربوط به یک پروژه سئو را ایجاد می کند و از هر دو طرف محافظت می کند. یک قرارداد مناسب، اعتماد بین هر دو طرف را ایجاد می کند و انتظارات روشنی را ایجاد می کند. قراردادهای سئو باید اجزای اساسی خدمات شما را پوشش دهند. آنها باید دقیق و واقع بینانه باشند. در اینجا عناصر کلیدی در قرارداد سئو وجود دارد که باید شامل شود.

 

نکات مهم در قرارداد سئو
نکات مهم در قرارداد سئو

 

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. پس از سفارش طراحی سایت نوبت به سئو و کسب جایگاه در نتایج گوگل می رسد. سئو شامل دو بخش اساسی است سئو داخلی و خارجی. فرایندهای هر دو بخش لازم است در قرارداد مشخص شوند. هم چنین باید ذکر شود که از روشهای بهینه استفاده شود. قبل از نهایی کردن کمپین سئو خود با یک متخصص حقوقی و فنی مشورت کنید.

رایج ترین اصطلاحات در قرارداد سئو

در اینجا لیستی از رایج ترین اصطلاحات در قرارداد سئو آمده است:

  • طرف های درگیر: این اصطلاح معمولاً به ارائه دهنده خدمات سئو یا آژانس SEO و مشتری اشاره دارد. در قرارداد، نام کامل، آدرس و اطلاعات تماس برای هر یک از طرفین باید درج شود.
  • محصولات تحویلی: این اصطلاح نتایج ملموسی است که مشتری می تواند به عنوان بخشی از خدمات انتظار داشته باشد. این نتایج می تواند شامل گزارش های سئو، محتوای بهینه شده و… باشد.
  • محدوده کار: برای یک پروژه سئو، دامنه کار می تواند از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا تولید محتوا، ایجاد لینک و موارد دیگر باشد. این اصطلاح خدمات سئوی خاصی را که برای پروژه ارائه می شود بیان می کند.
  • مدت قرارداد: مدت زمان تعهدات و قرارداد چقدر است. همچنین جزئیات مربوط به تمدید و شرایط فسخ را پوشش می دهد.
  • شرایط پرداخت: هزینه های خدمات ارائه شده چقدر است؟ شرایط پرداخت، نحوه تحویل پرداخت و جریمه‌های دیرکرد پرداخت چگونه است؟
  • رعایت امانت: گاهی اوقات، مشتریان اطلاعات تجاری حساسی دارند. شرکت مقابل باید تعهد داشته باشد که اطلاعات نزد او امانت است و هیچ یک از اطلاعات نباید به بیرون درز کند.
  • محدودیت مسئولیت: این اصطلاح مسئولیت آژانس سئو و مشتری را در صورت هرگونه خسارت یا ضرر ناشی محدود می کند.
  • گزارش و ارتباطات: تعداد گزارشات، زمانها و فرم گزارشات را مشخص می کند.
  • معیارهای موفقیت: این می تواند از طریق ترافیک ارگانیک، کسب جایگاه یا هر شاخص دیگر باشد.این عبارت چگونگی اندازه گیری موفقیت کمپین سئو را نشان می دهد.
  • شرایط فسخ: در این بند نحوه فسخ قرارداد توسط هر یک از طرفین مشخص می شود.

 

رایج ترین اصطلاحات در قرارداد سئو
رایج ترین اصطلاحات در قرارداد سئو

 

مسئولیت های ارائه دهنده خدمات سئو

از نکات مهم در قرارداد سئو ذکر مسئولیت ها و وظایف طرفین است. در اینجا برخی از جنبه های اصلی که باید در هنگام تنظیم قرارداد در نظر گرفته شود، آورده شده است:

  • تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی روی صفحه: آیا تعیین کلمات کلیدی مورد به صورت توافقی است یا بر عهده آژانس سئو است؟ بر چه اساسی کلمات را انتخاب می‌کنند؟  چه بهینه‌سازی ‌هایی انجام می‌شود؟ روند تولید محتوا برعهده کیست؟ و…
  • سئو فنی: جنبه های فنی خاصی وجود دارد که بر رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. این جنبه ها شامل سرعت وب سایت، میزان بارگذاری آن در دستگاه های تلفن همراه، نقشه های سایت XML و موارد دیگر می شود. در صورت نیاز به موارد فنی تر چه کسی مسئول است؟ اگر ارائه دهنده خدمات سئو، شرکت برنامه نویسی نیز باشد و توان فنی اجرایی داشته باشد قیمت گذاری به چه صورت است؟  آیا هزینه آن جداگانه است؟ جزئیات باید به وضوح در قرارداد ذکر شده باشد.
  • گزارشات: گزارشات در چه فرمتی به چه شکلی و چگونه ارائه می شود؟ در چه صورتی گزارش مقبول نیست؟ در صورت دیرکرد چه خسارتی وجود دارد؟ جزئیات باید به وضوح در قرارداد ذکر شده باشد.

مسئولیت های مشتری

یک قرارداد سئو باید یک ارائه دهنده خدمات سئو و  انتظارات مشتری را توضیح دهد. در اینجا چند مسئولیت مهم برای مشتری وجود دارد که باید آن را امضا کند:

  • منابع لازم: مشتری باید هر گونه دارایی مورد نیاز برای کار را در اختیار شرکت قرار دهد، مانند لوگو، تصاویر وب سایت، و هر گونه اطلاعات دیگری در مورد کسب و کار خود.
  • پرداخت به موقع: بخشی از مسئولیت مشتری ، پرداخت به موقع خدمات است.بهتر است شرایط خود را برای پرداخت در قرارداد مشخص کنید.
  • ارتباط موثر: ارتباط بین طرفین بسیار مهم است. حتما توضیح داده شود که چگونه مشتری می تواند با شما در تماس باشد و بازخورد ارائه دهد.
  • پذیرش ریسک: وقتی صحبت از دنیای سئو به میان می‌آید، همیشه ریسک‌هایی وجود دارد. اطمینان حاصل شود که بخشی به قرارداد اضافه شود که مشتری را ملزم به پذیرش این خطرات می کند. اگر طراحی سایت مارکت پلیس انجام شده که به مراتب از سایت ساده پیچیده تر و پر رقابت تر است یا هر نوع سایت پیچیده دیگری، میزان این ریسک ها بیشتر خواهد شد.

مدت زمان

معمولا چندین ماه طول می کشد تا یک وب سایت نتایج قابل توجهی ببیند. بهینه سازی موتورهای جستجو اغلب با یک استراتژی بلند مدت همراه است. همچنین ممکن است نتوان مدت زمان دقیق مشخص کرد. ممکن است بازه ای گفته شود مانند ۱۲ تا ۱۵ ماه.

پرداخت

پرداخت از اساسی ترین نکات مهم در قرارداد سئو است. برای بسیاری از ارائه دهندگان خدمات سئو، بخش پرداخت قرارداد سئو مهمترین بخش کل سند است. وقتی صحبت از پرداخت به میان می‌آید، سه بخش اصلی برای جزئیات در قرارداد وجود دارد:

شرایط پرداخت

شرایط و ضوابط پرداخت یک قرارداد سئو باید جزئیات مهمی مانند نرخ ها، روش های پرداخت، هرگونه هزینه اضافی و جریمه های تاخیر در پرداخت یا عدم پرداخت را پوشش دهد. به عنوان مثال، اگر مشتری درخواست کند که ارائه دهنده سئو برای رقبای خود کار نکند، ممکن است متعهد به پرداخت هزینه اضافی باشد.

جریمه های تاخیر در پرداخت

این بخش هرگونه کارمزد دیرکرد یا سود مبلغ معوقه را پوشش می دهد. این بخش عواقبی را که برای مشتری اعمال می شود، در صورتی که پرداخت های توافق شده را به موقع انجام ندهد، تشریح می کند.

مسئولیت

این نوع بند مانند یک شبکه ایمنی است که طرفین را از هزینه های غیرمنتظره هنگفت محافظت می کند. شرط محدودیت مسئولیت به نوعی مانند یک قاعده ایمنی در یک قرارداد است. حداکثر محدودیتی را برای اینکه یک طرف باید به طرف دیگر بپردازد، فقط در صورتی که مشکلی در توافق پیش بیاید، تعیین می کند.

غرامت

غرامت تضمینی است که توضیح می دهد که یکی از طرفین موافقت می کند که در صورت بروز هرگونه مشکل قانونی در طول مدت پروژه، هزینه ها یا خسارات را پوشش دهد.

 

گارانتی ها
گارانتی ها

 

گارانتی ها

دیگر نکات مهم در قرارداد سئو قسمت گارانتی و ضمانت است. بخش ضمانت نامه یک قرارداد SEO راهی برای مشتری برای اطمینان از کیفیت خدماتی است که خریداری می کند. این شامل:

بخش ضمانت‌ها تضمین می‌کند که شرکت مقابل مهارت‌های لازم برای انجام وظایف ذکر شده در قرارداد را دارد. ضمانت‌ها همچنین شامل این اطمینان می‌شوند که تاکتیک‌هایی که استفاده می شود از تمام قوانین مرتبط پیروی می‌کنند. باید از دستورالعمل های اصلی و نه دستورالعمل های فیک و نامعتبر استفاده شود. به طور مثال بک لینک سازی باید از سایت های مرتبط و معتبر باشد و شرکت ارائه دهنده خدمات حق استفاده از روش های bulk و نامعتبر را نخواهد داشت.

فسخ قرارداد

این بخش شرایطی را پوشش می دهد که منجر به فسخ قرارداد سئو بین طرفین می شود. با در نظرگیری بند فسخ روشن و منصفانه، طرفین می‌توانند با خیالی آسوده وارد رابطه کاری شوند.

بند فسخ می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عدم همکاری: در صورتی که مشتری نتواند با پیمانکار سئو همکاری کند، این یکی را پوشش می دهد. برای مثال، اگر مشتری نتواند اطلاعات یا منابع لازم را ارائه کند.
  • عدم پرداخت: در صورتی که مشتری به میزان قابل توجهی سررسید پرداخت شود را پوشش می دهد.
  • Breath of contract: زمانی که هر یک از طرفین به تعهدات خود در قرارداد عمل نکند، پوشش می‌دهد. این اغلب شامل عدم ارائه خدمات یا نقض هر یک از شرایط قرارداد است.
  • شرط فسخ زودهنگام: برخی از قراردادها برای خدمات سئو ممکن است شامل بندی باشد که به هر یک از طرفین اجازه می دهد قبل از پایان مدت قرارداد را فسخ کنند. این معمولاً به اطلاع قبلی (اغلب 30 روزه) نیاز دارد و ممکن است شامل جریمه یا هزینه باشد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *