به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، امیر مهردادی امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در افتتاحیه دوره بازآموزی آموزگاران و مربیان امور معلولان آموزش و پرورش استثنایی در استان اصفهان اظهار کرد: شورای توانبخشی در بحث شناسایی و مداخله به هنگام باید در تابستان مسائل و چالشها را بررسی کند و برنامههای آموزش و پرورش استثنایی را به سرانجام برساند.
وی با بیان اینکه زمانی که کار گفتار درمان در تلفظ صحیح دانشآموز متجلی میشود، بسیار برای آموزگار ارزشمند است، افزود: پس از بررسی مقاطع مختلف و دورههای مختلف تحصیلی، آموزگاران استثنایی بر خلاف جهت جریان آب شنا میکنند و این کاری قلبی است.
مشاور پیشگیری و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش پیرامون اینکه معلم به عنوان الگویی برای دانشآموز است، تصریح کرد: معلم باید نظم، آراستگی و فضائل اخلاقی را همراه با خود به کلاس درس ببرد.
وی خاطرنشان کرد: معلم باید مهربان باشد و در چهارچوب کاری آن را همراه با احترام برای دانشآموزان به کار ببرد و این موضوع باعث میشود که رأی معلم برای دانشآموز به نظر پدر و مادر برای دانشآموز ارجحتر باشد.
دورههای توانمندسازی ملی با تجربهگردانی همراه است
روحالله خزایی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این افتتاحیه با بیان اینکه کاردرمانی و گفتاردرمانی محورهای اصلی دوره بازآموزی آموزگاران و مربیان امور معلولان آموزش و پرورش است، اظهار کرد: دورههای توانمندسازی ملی با تجربهگردانی همراه خواهد بود.
وی پیرامون اینکه اهمیت کاردرمانی و گفتاردرمانی از جمله موضوعات مورد تأکید در این دوره آموزشی است، اضافه کرد: کاردرمانی و گفتاردرمانی از اهمیت بسیار بالایی در آموزش و پرورش برخوردار است و برای سالها بود که نیروهای توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی جذب نشده بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: کلاس درس و فضای توانبخشی احترام خاص دارد و مراجعان خانواده و دانشآموز به رفتار و گفتار معلم نگاه میکند و از معلم انتظار دارد که باید مورد نظر همکاران باشد تا مورد بازخورد منفی در جامعه نباشد.
خزایی عنوان کرد: دانشآموزان اگر هماهنگی چشم و دست مناسبی ندارند یا عضلات آنها دچار مشکل است یا با مشکلات عدیده دیگر همراه هستند، چشم امید آنها به معلمان است و این دوره آموزشی مسیری برای کمک بهتر و بیشتر به دانشآموزان است.
وی خاطرنشان کرد: تنها موضوع توانبخشی نیست که متوجه دانشآموزان است، بلکه یکی از اضلاع مدرسه خانواده است، مشورت با خانواده نیز از جمله اقداماتی است که باید به آن توجه شود.