رشد تقریباً صفر فروش جهانی نایک آمریکا

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که شرکت آمریکایی نایک که بزرگترین برند پوشاک ورزشی جهان شناخته می‌شود، با عقب نشینی مصرف کنندگان در بازارهای کلیدی و برداشتن “گام‌های اشتباه”، شاهد رشد تقریباً صفر فروش خود بوده است.

این شرکت روز پنجشنبه گزارش داد که فروش نایک در سال گذشته 1 درصد رشد کرد و سه ماهه گذشته ثابت بود.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که با کاهش سرعت برندهای کلاسیک خود و مواجه شدن با چالش‌هایی در بازارهای اینترنتی، فروش آن در سه ماهه آینده 10 درصد کاهش یابد.

نایک با کاهش تمایل مصرف‌کننده برای خرید کالاهای لوکس و رقابت سخت با برندهای تازه‌کار مانند هوکا Hoka و آن On مواجه است.

بر اساس این گزارش، مشتریان رفتارهای خود را تغییر داده‌اند و از خرید کالاهای لوکس و کفش‌های کتانی و لباس‌های ورزشی گران‌قیمت برای کارهای اولیه و تجربیاتی مانند کنسرت و مسافرت صرف نظر می‌کنند.

نایک همچنین با رقبای جدیدی روبرو است. هوکا، یک برند فرانسوی است که با تولید کفش‌های ورزشی برای ماراتن تأسیس شد و به سرعت وارد بازارهای اصلی شد. این برند به لطف تمرکز خود بر راحتی کفش نسبت به سبک سنتی، در حال رشد است.

در همین حال، تلاش نایک برای تغییر استراتژی توزیع خود نتیجه معکوس داشته است.

این شرکت در سال‌های اخیر تغییر مسیر داده و تعداد خرده‌فروشان سنتی را که کالاهای آن را به فروش می‌رساندند، کاهش داده است. این شرکت همچنین به سمت رشد مستقیم از طریق کانال‌های خود، به‌ویژه آنلاین، حرکت کرده است.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *