۲۱۴۵ زندانی در قزوین گواهی مهارت گرفتند

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو از قزوین، فرهاد بهرامی عصر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان اظهار کرد: در استان قزوین چهار مرکز زیرمجموعه سازمان زندان‌ها هستند که شامل زندان‌های بویین‌زهرا و چوبین‌در، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه مواد مخدر آراسنج هستند.

وی جمعیت زندانیان استان قزوین را ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و افزود: ۹۸ درصد جمعیت زندانیان استان مرد و مابقی زن هستند، در ضمن ظرفیت استاندارد زندان‌ها و مراکز تأمینی ما ۱۲۰۰ نفر است که در حال حاضر جمعیت زندانیان ما ۳ برابر این ظرفیت است.

مدیرکل زندان‌های استان از کاهش ۱۳ درصدی ورودی و پذیرش افراد در زندان‌های استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین در کانون اصلاح و تربیت قزوین ۱۲ محکوم با سنین ۱۳ تا ۱۷ سال (زیر ۱۸ سال) تحت تربیت و نگهداری هستند.

بهرامی همچنین از اعطای گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به ۲ هزار و ۱۴۵ زندانی استان در یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: این افراد بعد از آزاد شدن از زندان می‌توانند به دستگاه متولی مراجعه کرده و وام اشتغال دریافت کنند.

وی به پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به زندانیان آزادشده و خانواده‌هایشان طی مدت یک‌سال اخیر اشاره و اضافه کرد: در مجموع ۹۲ نفر از زندانی‌ها و خانواده‌هایشان از دریافت این تسهیلات و وام اشتغال بهره‌مند شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین با اشاره به توسعه اشتغال صنعت‌محور به عنوان رویکرد قوه قضائیه گفت: بر همین اساس در سال آینده ۱۲۰۰ متر مربع به فضای آموزشی و کارگاه مهارت‌آموزی در زندان‌های استان اضافه خواهد شد.

بهرامی درباره سرنوشت طرح انتقال زندان از ناحیه منفصل شهری چوبین‌در به بیرون از شهر هم عنوان کرد: سال گذشته ۲ قطعه زمین برای انتقال این زندان به ما معرفی شده که در فرآیند تأیید و مولدسازی آن‌ها قرار داریم و بنا داریم زندان مرکزی قزوین را در سال‌های آتی به خارج از شهر منتقل کنیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *