وی به اهمیت راهاندازی سامانه جست و جوی شغلی پرداخت و گفت: این سامانه به اتصال نیروی کار به کارفرمایان کمک میکند. هدف از این سامانه، افزایش نظارت دولت بر عملکرد کاریابیها است که متشکل از دو بخش جستوجوی نیروی کار و فرصتهای شغلی است و کارفرمایان، کارجویان و کاریابیها را به یکدیگر متصل میکند.
سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: کارجویان میتوانند به صورت مستقل وارد سامانه شوند، ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصتهای شغلی مورد نظر خود را جستوجو کرده و در صورت تمایل، درخواستهای استخدامی خود را ثبت نمایند.
آذرپناه به مزایای سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و گفت: این سامانه با کاهش هزینههای جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و فراهم آوردن دسترسی به اطلاعات صحتسنجی شده از هر دو طرف بازار کار، مزایای بسیاری دارد و با توجه به آمار بیکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی، ایجاد چنین سامانهای در توسعه کاریابیها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور مؤثر است.
وی گفت: با ثبت اطلاعات کارجویان، در صورت نیاز به مهارت خاصی، سازمان آموزش فنی و حرفهای وارد عمل شده و با ارائه آموزشهای مهارتی، کارجویان را به سمت مهارتآموزی هدایت میکند. آذرپناه افزود: که در طول این فرایند، نظارت مستمر اداره کل بر فعالیت کاریابیها انجام میگیرد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تهران افزود: تاکنون 18 هزار 667 فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابیهای استان در سامانه جستجوی شغل بارگذاری شده است و حدود 7 هزار 309 کارجو در سامانه ثبتنام و درخواستهای شغلی خود را ارائه کردهاند.
سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که یکی از دغدغههای اصلی کارجویان و کارفرمایان در بازار کار، پیدا کردن شغل مناسب با شرایط خود است، اظهار کرد: کارفرما به دنبال کارجویی است که بتواند کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و کارجو نیز به دنبال فرصت شغلی است که شرایط و شأنیت مناسبی داشته باشد و درآمد مناسبی را نیز ارائه دهد.
آذر پناه تصریح کرد: کارجویان و کارفرمایان میتوانند جهت ثبت اطلاعات فردی و درخواستهای شغلی به وبسایت http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و طی هماهنگی با کاریابیها، اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار صورت دهند.
انتهای پیام/