اعلام کف و سقف نرخ لباس فرم مدارس / ثبت‌نام در سامانه «سپند» دانش‌آموزی الزامی است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، عاطفه‌سادات مدبرنژاد در گردهمایی شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان اظهار کرد: از استان‌ها خواستاریم که با همکاری مراجع مرتبط و برگزاری جلساتی با اداره صمت و اتحادیه‌ها، نرخ لباس فرم دانش‌آموزی را بر اساس کیفیت و جنس لباس تعیین و به والدین اطلاع‌رسانی کنند، والدین نباید ملزم به خرید از یک تولیدی خاص شوند، این امر خلاف مقررات است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام کف و سقف نرخ لباس فرم مدارس افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، کف قیمت لباس فرم ۵۴۸ هزار تومان و سقف آن ۸۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای پیراهن، شلوار یا کت و شلوار یک میلیون و ۹۱۶ هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه استان‌ها موظف هستند از ظرفیت هنرستان‌ها برای تولید لباس فرم استفاده کنند اذعان کرد: بهره‌مندی از این موضوع در اداره کل شهرستان‌های استان تهران، تجربه شده است، اما از آنجا که هنرستان‌ها نمی‌توانند تمام نیازهای استان را پوشش دهند باید تا حد توان بتوانند نیازهای مورد نظر را برطرف کنند.

مدبرنژاد اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی به والدین برای ثبت‌نام در سامانه سپند است که نشانی آن طی بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال شده و اولیا تا یکم تیر سال جاری فرصت دارند تا درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کنند.

وی با بیان ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب مدرسان آموزش خانواده به استان‌ها خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت تفویض استانی اجرا می‌شود، بنابراین مدرسان قبل نیز با تهیه فرم ارزیابی، تعیین تکلیف خواهند شد، امیدواریم با پیگیری جدی این امور در استان‌ها، به اهداف مورد نظر در زمینه آموزش خانواده دست پیدا کنیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *