از آغاز اهدای جوایز پویش «با انرژی» به مشترکان برق تا پاداش مدیریت مصرف برای مشترکان آب

|

فهرست مطالب

به نقل از وزارت نیرو (پاون)، بنا بر آمارهای سال ۱۴۰۲ در ایران سالانه ۹۸ میلیارد مترمکعب آب به مصرف می‌رسد که ۸۷ درصد آن در بخش کشاورزی، ۹ درصد در بخش شرب و ۳ درصد در بخش صنعت و خدمات است و این در حالی است که متوسط بارش کشور ۲۴۰ میلیمتر در سال آبی جاری اعلام شده است که این میزان نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته و بر این اساس می‌توان گفت که در شرایط نرمال آبی قرار داریم، اما این مسئله به معنی پرآبی نیست.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح آخرین وضعیت سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ گفته است: درصد پرشدگی سدهای کشور ۶۷ درصد است، این در حالی است که سدهای تهران دارای پرشدگی ۳۴ درصدی هستند، بر این اساس برای مدیریت تأمین آب شرب در تهران طی تابستان ۱۴۰۳ برای مصرف هوشمندانه آب جایزه کم مصرفی به مشترکان در نظر گرفته شده است تا از این طریق با صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی مصرف آب، بدون مشکل و نگرانی از تابستان گرم پیش رو گذر کنیم.

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران الگوی مصرف تعیین شده برای هر خانوار تهرانی را ۱۲ مترمکعب در ماه اعلام کرده و گفته است: مشترکان پرمصرفی که مصارف خود را به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر مترمکعب مصرف کمتر از الگوی تعیین‌شده، جایزه مصرف هوشمندانه به صورت بستانکاری در قبوض آنان لحاظ می‌شود.

از طرفی مشترکانی که هم اکنون الگوی مصرف تعیین‌شده را رعایت می‌کنند، در صورت کاهش مصارف خود، بیش از دو برابر مبلغ پرداختی قبلی جایزه مصرف مدیریت شده و هوشمندانه دریافت خواهند کرد. به گفته وی، مشترکان صرفه‌جو که مصارف آنان در سال گذشته زیر الگوی تعیین‌شده بوده است، در صورت کاهش هر مترمکعب مصارف خود، جایزه مصرف هوشمندانه دریافت می‌کنند.

بیش از ۲۰۰۰ فضای ورزشی طی ۲۴ ماه در کشور ایجاد شد

ایجاد بیش از ۲۰۰۰ فضای ورزشی طی ۲۴ ماه در کشور

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح پایش آمادگی کودکان اظهار کرد: طرح پاک در بعضی استان‌ها بسیار خوب اجرا شده است و تاکنون حدود ۸ میلیون دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند، داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که وضعیت آمادگی جسمی دانش‌آموزان در بعضی استان‌ها نگران‌کننده است.

وی با اشاره به آزمون استخدامی افزود: از آنجا که موضوع گزینش و احراز صلاحیت‌ها متفاوت از موضوعات آموزشی است، مهم‌ترین برنامه‌ای که باید اتخاذ شود در بخش انتخاب ارزیاب‌ها است، در جذب کیفیت بخشی دنبال نیروی متعهد هستیم و بین تعهد و تخصص اولویت با نیروی متعهد است و انتظار می‌رود که نتایج خوبی به دست آید، همچنین توانمندسازی معلمان تربیت بدنی از اولویت‌های است و برنامه‌های ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه کانون‌های فوق برنامه تربیت‌بدنی، امیدواریم بتوانیم کانون‌های درون مدرسه‌ای را تقویت کنیم، تأمین تجهیزات ورزشی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان در هفته اول مهر در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و خواهشمندیم این تأمین تجهیزات ورزشی به اطاله زمان منجر نشود.

ستاری‌فرد اضافه کرد: بهسازی فضاهای ورزشی و بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد و در قانون بودجه ردیف مستقلی به نام بهداشت مدارس پیش‌بینی شده است، همچنین برنامه مهارت‌آموزی که در گذشته آن را به صورت آزمایشی انجام دادیم برای تمام پایه‌ها از مهر آغاز خواهد شد.

وی از عملکرد بی‌نظیر استان‌ها در اجرای طرح‌های شهید سلیمانی و شهید طوقانی تقدیر کرد و گفت: در کل کشور طی ۲۷ ماه اجرای این طرح، ۲۶۵۰ فضای ورزشی ایجاد شده است.

ضیافت فرهنگی شهرداری تبریز در عید غدیرخم

ضیافت فرهنگی شهرداری تبریز در عید غدیر خم

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرداری تبریز همچون سال گذشته برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی برای دهه امامت و ولایت در نظر گرفته است که از عید قربان تا عید غدیر برگزار می‌شود، بر همین اساس، دومین همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی غدیر خم _پنجم تیر_ مصادف با عید غدیر خم در دو مسیر شامل چهارراه شهید بهشتی تا مصلی حضرت امام خمینی (ره) و مسیر باغ فجر تا مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.

این ضیافت بزرگ با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و سلامت محور همراه بوده و برای شرکت کنندگان نیز به قید قرعه ۲۲۰ دستگاه دوچرخه از سوی شهرداری تبریز اهدا می‌شود.

اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی توسط نخبگان شناسایی شده توسط شهرداری تبریز در دو سال اخیر، نمایش واقعه غدیر خم، برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه، حوزه سلامت و ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول مسیر پیاده‌روی در همایش امسال است.

تمام مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز نیز در طول مسیر پیاده‌روی اقدام به برپایی غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و ایستگاه‌های صلواتی خواهند کرد. خدمات‌دهی متروی تبریز و اتوبوس‌های مسیر بی‌آرتی در روز عید غدیر خم رایگان خواهد بود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *