صادرات دارویی در 4 ماهه نخست سال جاری و در بخش تجهیزات پزشکی ۳۰۰ درصد رشد داشت

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وبدا، آصف مهدوی اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره مند شوند.

وی افزود: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می‌سازد، مواد اولیه و محصولات دارویی ایران توسط حدود ۱۰۰ شرکت به حدود ۵۰ مقصد صادراتی ارسال می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو ادامه داد: موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهم‌تر پایداری حضور در بازار هدف در میان است. داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابت‌پذیر است.

مهدوی گفت: صادرات دارویی در چهار ماهه نخست سال جاری و در بخش تجهیزات پزشکی ۳۰۰ درصد رشد داشت و این مهم کمک بزرگی به تولید است، زیرا محصول تولیدکننده به بازار دنیا نشان داده می‌شود و فروش هم بیشتر می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *