اهداکنندگان خون، سلامت را با جامعه به اشتراک می‌گذارند

|

فهرست مطالب

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به روز جهانی اهداکننده خون اظهار کرد: مراسم این روز جهانی در ایران با تلفیق شعار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و ۵۰ سالگی سازمان انتقال خون در سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: لازم است بدانیم سالروز نیم قرن خدمات انتقال خون با بیستمین بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون متقارن شده است و این روز با شعار اهداکنندگان متشکریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون دستاوردهای افتخارآمیز خود را مدیون سخاوت و همدلی اهداکنندگان خون در کشور است که با خود مراقبتی و اتخاذ سبک زندگی سالم نه تنها برای خود و خانواده‌شان محیطی امن و آرام فراهم می‌کنند، بلکه با قراردادن اهدای خون در برنامه زندگی خود سلامت را با جامعه خود نیز به اشتراک می‌گذارند.

وی ادامه داد: دنیا باید قدردان اهداکنندگان خون باشد که بافت زنده بدن خود را وقتی هنوز از آن استفاده می‌کنند با ایثار و سخاوت به دیگران خود می‌بخشند تا آنها نیز زندگی سالمی داشته باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکننده خون نام‌گذاری شده است که در تمام کشورها برای بزرگداشت این مناسبت و اهداکنندگان برنامه‌ریزی می‌کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *