افزایش ۴ برابری سرانه فضای آموزشی در کشور/سهم ۵۴ درصدی خیرین در احداث مدارس

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، حمیدرضا خان‌محمدی امروز پنجشنبه _بیست و چهارم خرداد_ در جلسه رؤسای مجامع خیران کل کشور با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز، پیشران ساختن ایران قوی هستند، اظهار کرد: رشد کشور در تمام عرصه‌ها، توسط افرادی اجرایی می‌شود که روزگاری در مدارس ساخت خیرساز، تحصیل کرده‌اند.

وی افزود: استعدادهای فرزندان کشور ایران به طور معمول در مدارس خیرساز، رشد و جهش پیدا می‌کند، از این‌رو خیرین نقش بی‌بدیل و بسزایی در تربیت نسل فردای کشور دارند، لذا اقدامات آنها راهبردی‌ترین اقدام در نظام آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در حدود ۵۴ درصد کلاس‌های احداث شده در دولت سیزدهم، سهم خیرین مدرسه ساز بوده، اما با ارائه این گزارش به معاون اول رئیس جمهور؛ او اذعان داشتند که ۱۰۰ درصد کلاس‌ها توسط خیرین ساخته شده است، چرا که اگر پیگیری و کمک آنها نبود، سهم دولت هم به سرانجام نمی‌رسید، لذا این بیانگر اهمیت نقش مردم در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی؛ خیرین را شریک راهبردی دولت معرفی می‌کردند و مکرر موضوعات مرتبط را پیگیری می‌کردند، گفت: طی یک‌هزار و ۱۷ روز فعالیت دولت خدمتگذار سیزدهم، بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در سراسر کشور ساخته شد که ۵۴ درصد آن سهم خیرین بود.

خان‌محمدی، خیرین مدرسه ساز اصفهانی همچون قله‌ای استوار با چشم‌اندازی بلند به آینده در کارهای خیر پیشگام هستند، اظهار کرد: طی سال جاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توانسته به اعتباری در حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تعهدات خیرین در اصفهان برسد که تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد آن تحقق یافته و مابقی نیز به سرعت در حال پیشرفت است.

وی پیرامون اینکه سرانه فضای آموزشی کشور در ابتدای انقلاب ۱.۵ مترمربع بوده که اکنون به ۵.۲۲ مترمربع رسیده است، خاطرنشان کرد: معتقدیم که این موضوع با همت، نگرش و بینش مثبت خیران مدرسه ساز اجرایی شده است، از این‌رو مسیر کسب پیشرفت، اخلاق و علم؛ مدرسه سازی است، لذا چنانچه زمانی در شهری قابل شهود بود که مطلوب‌ترین نقطه در اختیار مدرسه است، نه بانک‌ها، آن زمان به نقطه مطلوب دست یافته‌ایم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *