از ثبت صنایع دستی ایران در یونسکو تا حضور کاروان ایران با ۷۰ ورزشکار در پارالمپیک پاریس

|

فهرست مطالب

جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو اظهار کرد: دستگاه ورزش و جوانان ظرفیت خوبی برای همکاری با مراکز مشاوره نه‌تنها در حوزه جوانان بلکه در حوزه ورزش نیز دارد.

وی افزود: تلاش‌ها و اقدامات روان‌شناسان و مشاوران در کم کردن آسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ‌گاه به دید مردم نیاید و در آینده نزدیک تأثیر خود را خواهد گذاشت‌، از همین رو همگی وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری جشن ازدواج ۱۰۰ زوج زنجانی در صحن بزرگ سبزه میدان زنجان خبر داد و گفت: این جشن ساعت ۱۷ در محل صحن بزرگ سبزه میدان انجام برگزار خواهد شد.

بازرگان با تاکید بر اینکه برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود، گفت: برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه باید جایگزین برنامه‌های گذشته شده و به گونه‌ای باشد تا جوانان به ازدواج آسان ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در امر ازدواج یکی از وظایف اجتماعی تمامی مدیران و فعالان حوزه‌های اجتماعی است، افزود: ازدواج امری مبارک است و هرجا که دیدیم جوانانی مشتاق به ازدواج هستند، ولی این امر الهی آنگونه که مطلوب است انجام نمی‌شود، موظف هستیم که در موضوع ورود کرده و در راستای برطرف کردن موانع اقدام کنیم.

کاروان ایران با حدود ۷۰ ورزشکار در پارالمپیک پاریس

کاروان ایران در پارالمپیک پاریس

سعید سلگی، مدیر فنی-ورزشی کمیته ملی پارالمپیک درباره وضعیت کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس اظهار کرد: ورزشکاران تا امروز ۴۳ سهمیه قطعی را در هشت رشته ورزشی کسب کرده‌اند که با احتساب دو رشته جودو و وزنه‌برداری به ۱۰ رشته افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره تعداد نفرات اعزامی به پارالمپیک پاریس افزود: پیش‌بینی ما این است که شش سهمیه در پاراوزنه برداری و سه سهمیه در جودو، کسب کنیم که در مجموع ۹ سهمیه به تعداد ۴۳ سهمیه‌ای که تا امروز کسب شده است، اضافه خواهد شد.

مدیر فنی-ورزشی کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه پیش‌بینی حضور ۱۰ رشته در پارالمپیک پاریس را داریم، خاطرنشان کرد: پایان خرداد لیست نهایی نفرات اعزامی به پارالمپیک انتخاب خواهد شد و بین ۶۰ تا ۷۰ ورزشکار را عازم این دوره از بازی‌ها خواهیم کرد، امیدوارم دو رشته جودو و وزنه‌برداری نیز شرایطشان به نحوی پیش برود که با حداکثر توان و پتانسیل ورزشکاران در این دوره در ۱۰ رشته ورزشی پاراجودو، پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پاراوزنه‌برداری، پاراشنا، گلبال، پارادوومیدانی، والیبال نشسته مردان، پاراتکواندو و پاراکانو حضور پیدا کنند.

ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

سید مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداختی به خانواده‌های تحت پوشش در سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و این مبلغ موجب ایجاد چهار هزار و ۲۲۷ فرصت شغلی جدید شده است.

وی افزود: ۱۹ هزار نفر در خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، مستعد اشتغال هستند که ایجاد فرصت اشتغال برای این افراد در دستور کار قرار دارد، در این راستا ۱۸ هزار و ۹۵۷ استعداد در خانواده‌های تحت پوشش شناسایی شده است و در حال برنامه‌ریزی برای این افراد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: با مشارکت فنی‌و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فن‌آوری و دستگاه‌های متولی ۱۴۹۷ مورد دوره آموزشی برای ایجاد اشتغال مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برگزار و با برگزاری کارگاه‌های مختلف کاریابی برای ۶۱۹ نفر از مددجویان انجام شد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *