کشف ۲۲ هزار قلم جنس قاچاق از انباری در تهران

|

فهرست مطالب

‌به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ مهدی افشاری اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند، رسیدگی به این پرونده در پی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در شورآباد تخلیه و دپو شده است.

وی افزود: در جریان تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد که کالاهای خارجی قاچاق توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و دپو شده است تا در فرصتی مناسب در بازار توزیع شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضائی و دریافت مجوزهای لازم گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی محل موصوف را بازرسی کردند که در جریان آن مشخص شد محل، یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است، همچنین مأموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالای خارجی شامل انواع لوازم آشپزخانه و انواع لوازم جانبی موبایل در محل دپو شده است که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی ارائه شده مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالاهای کشف‌شده ندارد.

افشاری با بیان اینکه اقلام قاچاق کشف‌شده اسناد و مدارک گمرکی نداشت، اضافه کرد: کالاهای قاچاق کشف‌شده از این انبار شامل ۱۳ هزار و ۸۴۲ عدد انواع لوازم آشپزخانه و ۹۳۶۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل محصول کشور چین بود. کارشناسان نیز ارزش ریالی اقلام کشف‌شده را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

وی با بیان اینکه سوله انبار مذکور پلمب شد، عنوان کرد: در همین راستا پرونده قضائی نیز تشکیل شده است و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه متهمان به دادسرا معرفی شد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *