همستر به حیوان‌آزاری هم رسید!

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، همستر کامبت در تاریخ بیست‌وپنجم مارس ۲۰۲۴ (ششم فروردین ۱۴۰۳) راه‌اندازی شد، این پروژه توجه بسیاری از مردم را در جامعه ارز دیجیتال به خود جلب کرده است و حواشی بسیاری به همراه دارد.

در این میان برخی از کاربران فضای مجازی نیز از این فضا برای بیشتر دیده شدن صفحات مجازی خود استفاده کردند و طی روزهای اخیر شاهد انتشار ویدئویی از یک کاربر فضای مجازی بودیم که مصداقی از حیوان‌آزاری محسوب می‌شود.

در این ویدئوی منتشر شده، فردی سنجاب در دستش را مجبور به کوبیدن صفحه نمایش برای سکه جمع کردن در بازی همستر می‌کند و بنا به گفته معاون محیط زیست کردستان، سنجاب مورد استفاده در این کلیپ از نوع سنجاب ایرانی است که حیوان خانگی محسوب نمی‌شود و نگهداری از آن جرم است.

از این رو ویدئو در اختیار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته تا با همکاری پلیس فتا فرد خاطی شناسایی و تحویل مراجع قضائی داده شود.

جمشید محبت‌خانی، یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: هر فردی که هر یک از گونه‌های حیات وحش را به‌نوعی آزار دهد و موجب جریحه‌دار کردن احساسات مردم شود، مرتکب جرم شده و عمل او قابل پیگرد است، بر همین اساس، بلافاصله بعد از مشاهده این ویدئو موضوع را به اطلاع پلیس فتا رساندم تا فرد خاطی شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شود.

وی افزود: ویدئوی آزار رساندن به سنجاب ایرانی، جرم مضاعف محسوب می‌شود و علاوه بر حیوان‌آزاری، انتشار ویدئوی این اقدام در فضای مجازی، موجب جریحه‌دار شدن احساس مردم می‌شود و حال مردم را خراب می‌کند، بنابراین فرد خاطی با نشر ویدئو در فضای مجازی مرتکب جرم مضاعف شده است و مجازاتش به تشخیص مقام قضائی تشدید خواهد شد.

یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: به زودی با کمک پلیس فتا فرد خاطی شناسایی خواهد شد و به محض دستگیری، اخبار آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *