۱۱ هزار تماس با اورژانس تهران در سال جاری/ ثبت ۷۵۰ مزاحمت تلفنی تنها در ۲۴ ساعت

|

فهرست مطالب

اسماعیل فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو اظهار کرد: به صورت میانگین ۱۱ هزار تماس در سال جاری با سامانه اورژانس ۱۱۵ استان تهران برقرار شده است و طی عملیات‌های اورژانس تهران حدود ۳۵۰۰ نفر از همکاران بر بالین بیماران حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ مورد برای درمان تخصصی به بیمارستان‌ها منتقل شدند، افزود: موارد دیگر نیز در محل خدمات درمانی دریافت کردند و نیاز به انتقال به مراکز درمانی نبوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: ۱۱۵ یک سامانه رایگان برای دریافت خدمات پزشکی است و به صورت شبانه روزی کارشناسان پاسخگوی افراد هستند و مزاحمت‌های تلفنی سبب می‌شود، سامانه مشغول باشد و فردی که به کمک درمانی نیاز دارد، پشت خط منتظر بماند و انتظار برای سلامتی فرد خطرآفرین است و آسیب‌های جدی و بی‌شماری را به دنبال دارد.

فراهانی ادامه داد: به صورت میانگین در ۲۴ ساعت شبانه روز حدود ۷۵۰ مورد مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۱۵ گزارش شده است که عواقب بسیار ناخوشایندی برای افرادی که نیازمند دریافت کمک درمانی هستند به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برای کاهش میزان مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۱۵ اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: از قوه‌قضاییه در این خصوص کمک گرفتیم و فرهنگ‌سازی نیز لحاظ شده است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *