هوای اصفهان خنک‌ می‌شود / پیش‌بینی رگبارهای بهاری و تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد

|

فهرست مطالب

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت به ویژه امروز و فردا در بیشتر مناطق به صورت صاف و گاهی افزایش ابر، از بعدازظهر رگبارهای بهاری، رعدوبرق، احتمال تگرگ در نیمه شمالی تا مرکز، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک محلی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این شرایط مناطق غربی احتمال رگبارهای پراکنده در ساعات عصر تا اواسط هفته آینده همچنان پیش‌بینی شده است.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه همرفتی، وزش باد و بارش باران از بعدازظهر روز گذشته تا اواخر وقت جمعه هجدهم خرداد در استان، تصریح کرد: این سامانه با لغزندگی سطح جاده‌ها، معابر شهری، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، تگرگ، وزش باد، گردوخاک محلی و تندباد لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

آقایی با بیان اینکه طی امروز همه مناطق استان تحت تأثیر سامانه مذکور خواهد بود، گفت: طی فردا مناطق غربی و جنوبی سمیرم، دهاقان، فریدونشهر، فریدن (داران)، خوانسار، گلپایگان، چادگان با فعالیت همرفتی، وزش باد و بارش باران مورد انتظار است.

وی اظهار کرد: ایجاد اختلال در سفرهای شهری، روستایی و بین استانی، ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل و راهداری، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و کاهش دید از مخاطرات این سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، خوداداری از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، ایجاد تدابیر در فعالیت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان و آران و بیدگل با دمای ۳۶ درجه، فریدونشهر با کمینه دمای ۱۰ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *