کاهش حوادث جاده‌ای در گرو ارائه برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وبدا، محمداسماعیل مطلق در جلسه کارگروه تخصصی بخش سلامت با موضوع بررسی و نهایی کردن پیش‌ ‌نویس مصوبات سلامت و ایمنی ترافیک ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور شهید در جلسه شانزدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیکی که از علل مهم مصدومیت، ناتوانی و مرگ‌ومیر در کشور و از مباحث مورد تاکید وی بوده است.

وی افزود: از آنجا که تغییر و کاهش حوادث جاده‌ای در سطح کشور نیاز به همکاری تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌نقش دارد، ارائه پیش‌نویس و برنامه‌های مورد نیاز در این رابطه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این دولت در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.

در ادامه این نشست، همایون صادقی، رئیس کمیته فنی سلامت و ایمنی ترافیک و قطب مرجع سلامت و ترافیک ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته طی دو سال از زمان پیشنهاد این برنامه به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و تعیین اقدامات اختصاصی این حوزه، به ارائه راهبردهای مدیریت رانندگی ذیل تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصوبات ذکر شده پرداخت.

به گزارش مجله آرونو، جلسه کارگروه تخصصی بخش سلامت با موضوع بررسی و نهایی کردن پیش‌نویس مصوبات سلامت و ایمنی ترافیک با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی ذیل این شورا تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهبردهای ذکر شده، پیش‌نویس مصوبات برای ارائه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بررسی و اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

در این جلسه نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان سایر سازمان‌های ذی‌نقش از جمله پلیس راهور، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان اورژانس، سازمان پزشکی قانونی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اداری و استخدامی و قطب علمی تروما حضور داشتند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *