دمای هوا در مناطق جنوبی کشور به ۴۸ درجه خواهد رسید / ثبت دمای ۵۲ درجه در پاکستان

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، بر اساس اعلام اداره هواشناسی پاکستان، دمای هوا در ایالت «سند» در جنوب این کشور، روز دوشنبه به ۵۲ درجه سانتی‌گراد رسید، این دما که بر اثر موج گرمای کنونی به این حد رسیده، به حداکثر دمای ثبت شده در پاکستان بسیار نزدیک است.

بنا بر اطلاعات پیشین، تاکنون بالاترین دمای ثبت شده در پاکستان در فصل تابستان ۵۴ درجه سانتی‌گراد بوده است و دمای بالا در سراسر آسیا در ماه گذشته به احتمال زیاد در نتیجه تغییرات اقلیمی ناشی از اقدامات بشر تشدید شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور نیز، طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۴ درجه بالای صفر خواهد بود و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، هوای تهران و بیشتر مناطق کشور در روزهای آتی گرم‌تر خواهد شد.

به گفته امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی امروز پوشش ابر در نواحی شمال غرب کشور مشاهده می‌شود و همین موضوع سبب مه صبحگاهی شده است؛ تا چند روز آینده بارش نخواهیم داشت و در بیشتر نقاط کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و در مناطق جنوبی کشور افزایش دما به ۴۸ درجه خواهد رسید.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *