خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم

|

خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم

فهرست مطالب

خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم

سیسکو یک از جمله نام هایی است که اگر در رابطه با تکنولوژی و دنیای شبکه مشتاق باشید؛ حتما آن را شنیده اید. ولی امکان دارد هرگز چیزی در رابطه با آن ندانید. سیسکو نام یکی از شرکت هایی است که محصولاتی مرتبط با شبکه تولید میکند.

ما در این مقاله قصد داریم شرکت بزرگ سیسکو و محصولات و تجهیزات سرور که در این شرکت تولید و ساخته می‌شود را به شما معرفی کنیم. با اینکه موضوع اصلی ما در این مقاله در رابطه با انواع سوئیچ های سیسکو است؛ اما بد نیست اگر پیش از آن اطلاعاتی در رابطه با کلیت سیسکو و همچنین سوئیچ‌های سیسکو کسب کنیم.

خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم
خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم

 

سوئیچ سیسکو چیست؟

سوئیچ سیسکو به دستگاهی پرسرعت در شبکه اطلاق می‌شود که داده را دریافت و از طریق یک شبکه محلی به نام LAN به مقصد موردنظر منتقل می کند. سوئیچ‌های سیسکو می تواند تعدادی دستگاه همچون رایانه، چاپگر، سرور و نقاط دسترسی بی‌سیم را به‌یک‌دیگر وصل کند و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند و با یکدیگر صحبت کنند. سوئیچ سیسکو با داشتن قابلیت‌هایی همچون مدیریت شبکه از طریق پورت و نودها و همچنین قابلیت‌های امنیتی، تبدیل به یکی از ارکان مهم برای اتصال در دوربین‌های مداربسته، سرور، رایانه، پرینتر و غیره شده است. همچنین، این قطعه‌ی دارای قابلیت ذخیره‌سازی آدرس‌های سخت‌افزاری در شبکه است تا اطلاعات مربوط به هر دستگاه به صورت اتوماتیک به مقصد ارسال شود. سوئیچ سیسکو برای اشتراک‌گذاری مبتنی بر شبکه‌های اترنتی، کانال فیبر، ATM و InfiniBandمورد استفاده قرار می گیرد و اغلب با سوئیچ‌ها بر پایه اترنت، اتصال را برقرار می‌کنند. به صورت کلی، سوئیچ به عنوان یک پلیس ترافیکی در شبکه محلی عمل می‌کند که مسیر را برای فریم‌های داده تعیین می‌کند و به انتقال اطلاعات میان دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند.

انواع سوئیچ های سیسکو

سوئیچ های سیسکو انواع گوناگونی دارند و برای کاربردهای مختلفی طراحی شده‌اند. برای مثال سوئیچ های کاتالیست برای شبکه های محلی و سوییچ های Nexus برای دیتاسنترها طراحی شده اند. سیسکو همواره سوئیچ های Catalyst خود را با قابلیت‌های جدید، کارایی بیشتر، Density بیشتر و قیمت کمتر به بازار عرضه می‌کند.

سوئیچ های سیسکو با ویژگی‌هایی مانند کارایی بالا، امنیت، دسترس‌پذیر و قابل توسعه بودن، سوییچ های پرفروش در بازار هستند. سوئیچ های سیسکو به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

 سوئیچ با پیکربندی ثابت

معادل سوئیچ با پیکربندی ثابت، fixed configuration switcges است که برای راحتی، سوئیچ fixed نیز به آن می گویند.

سوییچ های fixed از جمله سوییچ های پرطرفدار در بازار هستند. انواع سوئیچ ها در دسته فیکس، با داشتن تعداد پورت ثابت مثلا 8 پورت، 16 پورت و 24 پورت و … در انواع شبکه ها قابل استفاده می باشند.

از جمله سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت عبارتند از:

Cisco Catalyst 2960 Series

Cisco Catalyst 2960-S Series

Cisco Catalyst 3560 Series

Cisco Catalyst 3560-E Series

Cisco Catalyst 3560-X Series

Cisco Catalyst 3750 Series

Cisco Catalyst 3750-E Series

Cisco Catalyst 3750-X Series

Cisco Catalyst 4900 Series

Cisco Catalyst 2975 Series

 سوئیچ ماژولار سیسکو

در سوئیچ ماژولار با اضافه کردن ماژول امکان افزودن تعداد پورت سوئیچ وجود دارد پس به منظور توسعه و ارتقای شبکه کاربرد دارند ولی از سوییچ ثابت گران‌تر هستند و از آنها اغلب در شبکه‌های سازمانی و انترپرایزها و دیتاسنترها استفاده می شود.

سیسکو سوئیچ های ماژولار Catalyst و Nexus کارایی مقیاس پذیر، انعطاف پذیری در پیکربندی و توسعه پذیری بسیار بالا برای شما فراهم می آورند. انواع این سوییچ ها عبارتند از:

Cisco Catalyst 4500 Series

Cisco Catalyst 6500 Series

Cisco Nexus 7000 Series

سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو

وقتی می‌خواهیم از میان انواع سوئیچ های سیسکو، مناسب ترین سوئیچ را انتخاب کنیم، باید بدانیم که سوئیچ مدیریتی لازم داریم یا غیر مدیریتی. تفاوت اصلی این دو سوئیچ در میزان کنترلی است که نیاز داریم روی تنظیمات سوئیچ داشته باشیم.

سوئیچ های غیر مدیریتی به گونه ای طراحی شده‌اند که به محض زدن به برق و روشن شدن، کارشان را آغاز می‌کنند و به انجام کار خاصی نیاز نیست و تنظیماتی برای کانفیگ سوئیچ احتیاج ندارید. این مزیتی بزرگ برای شبکه‌های کوچک به شمار می رود که تنها برطرف شدن نیازهای اساسی کافی است.

از بهترین سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو می توان به سوئیچ Cisco SG112-24 Compact 24-Port Gigabit Switch اشاره کرد که مصرف برق کمی دارد و قابل نصب در رک است. این سوئیچ 24 پورتی سیسکو همچون سوئیچ‌های غیرمدیریتی دیگر سری 110 سیسکو، در زمینه سرویس‌های ویدئویی مبتنی بر پهنای باند مناسب است.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو

سوئیچ های مدیریتی کاملا قابل کانفیگ می باشند و روی کارایی شبکه تاثیر گذارند. سوئیچ مدیریتی برای شبکه‌های بزرگ و شبکه‌هایی با برنامه‌های حساس و حیاتی الزامی هستند.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو امکان تنظیم کردن هر پورت برای هدفی خاص را فراهم می آورند. می‌توانید سوئیچ های مدیریتی را مدیریت و پیکربندی کنید و بر روی شبکه‌ ی خود نظارت داشته باشید. علاوه براین می‌توانید کنترل بهتری روی چگونگی انتقال دیتا روی شبکه داشته باشید و تعیین کنید چه کسی دقیقا این دیتا را دریافت کند و به آن دسترسی داشته باشد.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو مدل 24 پورتی SG300-10MPP-K9-NA و مدل 28 پورتی SG350-28-K9-NA  از جمله بهترین سوئیچ های مدیریتی است.

سوئیچ های صنعتی سیسکو

سوییچ های صنعتی سیسکو از سوییچ های ماژولار محسوب می شوند و همان طور که از نام آن ها مشخص است، سوئیچ های صنعتی سیسکو در صنعت و محیط هایی که به مقاومت بالا نیاز است استفاده می‌شود. از مزایای این نوع سوئیچ سیسکو می توان به طول عمر بالا، امنیت، کم بودن هزینه‌های عملیاتی اشاره کرد.

برخی از مدل‌های سوئیچ های صنعتی سیسکو عبارتند از:

Cisco IE 1000 Series

Cisco IE 2000 Series

Cisco IE 2000U Series

Cisco IE 3200 Series

Cisco IE 3300 Series

Cisco IE 3400 Series

Cisco IE 3400H Series

Cisco IE 4000 Series

Cisco IE 4010 Series

Cisco IE 5000 Series

خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم
خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم

 

کاربرد سوئیچ سیسکو در شبکه های وایرلس

سوئیچ های سیسکو افزون بر شبکه کابلی در شبکه های وایرلس هم کاربرد دارد، در حقیقت سوئیچ های شبکه یک انتقال انعطاف پذیر را با افزایش پهنای باند فراهم می آورند. از کاربردهای سوئیچ سیسکو در شبکه های وایرلس، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته می باشد.

این فناوری باعث می شود تا فیلم های دوربین های مداربسته که توسط NVR ضبط می شوند به گوشی موبایل انتقال داده شوند. علاوه براین در کسب و کارهای کوچک هم این سوئیچ های شبکه کاربرد دارند.

سیستم عامل سوئیچ های سیسکو

شرکت سیسکو علاوه بر پرچمداری در زمینه تولید تجهیزات سخت افزاری ، در زمینه تولید نرم افزارهای قوی هم بسیار عالی عمل کرده است. سیستم عامل سیسکو از پرکاربردترین سیستم عامل ها در جهان به شمار می رود. این سیستم عامل از تمامی خدمات مهم تجاری پشتیبانی می کند و پلت فرمهای زیادی را با انواع سخت افزار ادغام می کند. استفاده از این نرم افزار موجب ایجاد خدماتی سریعتر شده و عملکرد شبکه را بهبود می بخشد. می توان گفت همه ی عملکرد سوئیچ سیسکو هنگامی امکان پذیر است که از سیستم عامل استفاده کنید.ما در این بخش از مقاله قصد داریم به سیستم عامل های سیسکو بپردازیم.

سیستم عامل سیسکو IOS :

سیستم عامل IOS مخفف Internetwork Operating System از جمله محبوبترین سیستم عامل های مورد استفاده در تجهیزات شبکه سیسکو به شمار می رود. سیستم عامل IOS برای تجهیزاتی همچون روتر سیسکو، سوئیچ سیسکو، فایروال ها و دیگر تجهیزات طراحی شده و به کار می رود.

این سیستم عامل دارای چندین نسخه می باشد که هر یک برای تجهیزات سیسکو خاصی در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم عامل IOS از پروتکل هایی همچون OSPF ،BGP ،EIGRP ،VLAN و STP پشتیبانی می کند و ابزارهای پیشرفته ای مانند مانیتورینگ شبکه، پشتیبانی از پروتکل های امنیتی و شبکه های توزیع شده و… دارد.

این سیستم عامل دارای رابط گرافیکی (GUI) و همچنین دستورات خط فرمانی (CLI) یا Command Line Interface  می باشد. که این ویژگی باعث می شود با استفاده از دستورات خط فرمانی، تجهیزات شبکه را به صورت پویا بتوان پیکربندی و مدیریت کرد.

سیستم عامل IOS XE :

سیستم عامل IOS XE مخفف Internetwork Operating System Extensible Operating System از دیگر سیستم عامل های مورد استفاده در تجهیزات سیسکو می باشد و در تجهیزاتی همچون سوئیچ سیسکو، روتر سیسکو در دیگر تجهیزات استفاده می شود.

سیستم عامل IOS XE با چند ویژگی جدید، جایگزین سیستم عامل پیشین شده است و می تواند نیازهای شبکه های مدرن را رفع کند. از جمله این ویژگی ها پشتیبانی از سیستم عامل لینوکس، چندین پردازشگر و قابلیت مدیریت از راه دور می باشد.

همچنین این سیستم عامل می تواند از محیط های مجازی سازی هم پشتیبانی کند و با استفاده از این تکنولوژی، می توان تجهیزات شبکه را به صورت مجازی به کار گرفت و مدیریت پیکربندی کرد. این سیستم عامل هم از پروتکل های OSPF ،BGP ،EIGRP ،VLAN و STP پشتیبانی می کند و دارای ابزارهای پیشرفته ای همچون مانیتورینگ شبکه، پشتیبانی از پروتکل های امنیتی و شبکه های توزیع شده و… می باشد.

سیستم عامل CatOS :

سیستم عامل CatOS مخفف Catalyst Operating System از جمله سیستم عامل های قدیمی می باشد که هنوز هم در بعضی سوئیچ های لایه 2 و یا مانند Catalyst 6500 می توان از آن بهره مند شد. ولی با روی کار آمدن سیستم عامل IOS دیگر رواج ندارد.

این سیستم عامل هم دارای خط فرمانی CLI می باشد و به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده دستورهای خط فرمان، تجهیزات شبکه را پیکربندی و مدیریت کنند. همچنین این سیستم عامل از پروتکل های همچون  VLAN، STP، VTP، SNMP و RMON پشتیبانی می کند.

سیستم عامل NX-OS :

سیستم عامل NX-OS مخفف Nexus Operating System از سیستم عامل های پیشرفته شرکت سیسکو محسوب می شود، که برای سوئیچ های نکسوس طراحی شده است. این سیستم عامل از قابلیت های پیشرفته ای برخوردار است که استفاده ی آن را برای شرکت های بزرگ و پیچیده مناسب می کند. همچنین این سیستم عامل از پروتکل هایی همچون OSPF،BGP ،EIGRP، IS-IS، VRRP ،HSRP،GRE، IPSec،GLBP پشتیبانی می کند.

سیستم عامل FXOS :

سیستم عامل FXOS مخفف Firepower eXtensible Operating System سیستم عاملی مبتنی بر لینکوس است که برای سوئیچ های نکسوس سری 9000 کاربرد دارد. سیستم عامل FXOS دارای قابلیت هایی همچون مدیریت دستگاه، توزیع بار، دسترسی به لاگ‌ها، مانیتورینگ سخت افزاری، پشتیبانی از تونل‌های VPN و مدیریت ترافیک شبکه می باشد و با ارائه رابط گرافیکی، کنترل و مدیریت بهتری را فراهم می کند.

این سیستم عامل دارای امکانات امنیتی می باشد و از شبکه در مقابل حملات DoS و DDoS پشتیبانی می کند.

خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم
خرید سوئیچ سیسکو به صورت مستقیم

 

خرید سوئیچ سیسکو به صورت دست اول

از برندهای معروف در تولید سوئیچ می توان به  کمپانی سیسکو اشاره کرد. که تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های استاندارد سوئیچینگ را در انواع سوئیچ‌های تولید شده در این شرکت به منظور ارتقای شبکه و ارتباط باکیفیت قرار داده است. مهندسان فعال در زمینه شبکه به این دلیل خرید سوئیچ سیسکو را توصیه می‌کنند. که به علاوه ی ارائه ویژگی‌های جذاب، پرکاربرد و مدیریت آسان، قابلیت‌هایی همچون اتصال امن، امنیت بالا، قابل توسعه بودن و … را در اختیار سازمان‌ها، شرکت‌ها، دیتاسنترها و … قرار می دهد.

سوئیچ‌های سیسکو به منظور پیاده‌سازی اصولی و مدیریت دقیق به سه لایه Access، Distribution و Core تقسیم می‌شوند.

برای خرید سوئیچ سیسکو باید از نحوه عملکرد و قابلیت‌های انواع آن اطلاعات کافی داشته باشید.

اجزای شبکه های محلی از سرورها و سوئیچ ها تشکیل شده که پیشنهاد ما برای استفاده از سوئیچ ها ، خرید سوئیچ سیسکو و برای استفاده از سرور ها خرید سرور hp می باشد. جهت استعلام قیمت و خرید تجهیزات سرور می توانید به وبسایت کیارا افراز مراجعه فرمایید.

سرور های  EMC  Dell

مجموعه ذخیره ساز Dell EMC شامل خط تولید سرور معروف PowerEdge  PE است. آن‌ها در طول سال‌ها انواع گوناگونی از سرورهای PE را معرفی کرده‌اند. این سرورها طیف گسترده‌ای از کدهای محصول و خانواده را با نام تجاری PE ارائه می‌دهند. همه سرورهای Dell در یک نسل با وجود بسته بندی‌های گوناگون، دارای چیپست‌های ثابت می باشند. این مسئله به آن‌ها اجازه می‌دهد تا system image مشترک و مجموعه‌ای از درایورها را برای تمامی سرورها داشته باشند. همچنین شرکت کیارا افزار نیز می تواند شما را در زمینه خرید ذخیره ساز dell emc راهنمایی نماید.

سخن آخر

در این مقاله علاوه بر شناخت انواع سوئیچ‌های سیسکو، از اینکه این شرکت از کجا شروع به کار کرده و سوئیچ چیست اطلاعاتی کسب کردید.

پیش از معرفی انواع سوئیچ، به ویژگی‌های آن پرداختیم تا بدانید به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید و همچنین درون ویژگی‌ها هم مدل‌های مرتبط را به شما معرفی کردیم. در انتها نیز به انواع مدل‌های سوئیچ‌ شرکت سیسکو پرداختیم که بتوانید با توجه به ویژگی‌ها خاص مورد نیاز خود بهترین سوئیچ سیسکو را انتخاب و خریداری کنید.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *