دستگاه‌ها برای کمک به آموزش و پرورش باید فراتر از سخن گام بردارند

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد با اشاره به اینکه تمام افراد قبول دارند که مهمترین دوران زندگی انسان دوران کودکی و نوجوانی است، اظهار کرد: در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کارهای ارزشمند برای کودک و نوجوان به ندرت صورت گرفته و همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم است در عمل به دستگاه آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش و مدرسه افزود: حوزه امروز، ورودی خود را از کجا تأمین می‌کند؟ بدون تردید طلبه‌ای نداریم که در مدرسه درس نخوانده باشد، آیا حوزه می‌تواند نسبت به مدرسه بی‌تفاوت باشد؟ آیا نگاه حوزه به آموزش است یا تربیت؟ کدامیک اولویت است؟؛ پرورش و تربیت اولویت اول حوزه است حال سوال اینجا است که آیا حوزه می‌تواند نقشی که در روح و جان دانش‌آموز در طول ۱۲ سال بسته شده را به راحتی تغییر دهد؟ این‌ها سوالات جدی است که باید در مورد آن به جمع‌بندی رسید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه رکن مرجع تأثیرگذار بر دانش آموزان و به طور کلی جوانان و نوجوان هستند که از این میان سهم خانواده نسبت به مدرسه خیلی بالاتر است.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: در این میان بهترین نهاد اثرگذار بر خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش است، اثرگذاری که یک مدیر در مدرسه و به دنبال آن در خانواده دانش آموزان دارد، بسیار حائز اهمیت است، ما به این ظرفیت چندان توجه نکرده‌ایم، خانواده بنیادی‌ترین سلول جامعه است، چیزی که غرب آن را مورد هجوم قرار داده و از بین برده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مقوله مدرسه و دانش‌آموز باید مطالبه جدی حوزه علمیه باشد و با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای کمک به آموزش و پرورش باید فراتر از سخن گام عملی بردارند و یاری‌رسان آموزش و پرورش باشند، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نظام تعلیم و تربیت با سایر نظام‌ها قابل مقایسه نیست؛ بهترین نهاد برای اثرگذاری بر خانواده و به تبع آن دانش آموزان مدرسه است که به این ظرفیت باید بیش از پیش توجه کنیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *