به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی در ششمین همایش بینالمللی مدیریت ایمنی و ترافیک اظهار کرد: از همه عزیزانی که در کمیته این نشست علمی ماهها است فعالیت دارند تشکر و بر اساس نظر داوران از مقالات برتر تقدیر میکنیم.
وی افزود: وقتی از ترافیک صحبت میکنیم منظور سیستمی است که با زندگی همه انسانها سروکار دارد و همه ما فارغ از هر مسئلهای، کاربر این سیستم هستیم و به همین دلیل میتوانیم به شدت بر آن تأثیر بگذاریم و از آن تأثیر بگیریم، بنابراین باید به این سیستم توجه ویژهای شود.
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: این نشست با دو هدف عمده برگزار شده است، اول اینکه این سیستم مهم باید پشتوانه و مطالعه علمی داشته باشد و نیاز است از نظر و ایده همه صاحب نظران در این حوزه استفاده کنیم، پلیس راهنمایی و رانندگی ایران بیش از ۳۰ سال است این مسیر را طی میکند و ارتباط نزدیکی با مجامع علمی داریم و میخواهیم همیشه به روز باشیم.
سردار حسینی گفت: دومین هدف ما، تلنگری به مخاطبان ترافیک است، طیف اول مخاطبانی هستند که قدرت و علاقه دارند و حامی هستند، طیف دوم افرادی هستند که قدرت دارند، اما به ما علاقهای ندارند و این افراد کارشکن هستند، ما میخواهیم به ما اعتماد کنند و به ما هم فکری دهند تا برنامهها به خوبی هدایت شود، طیف سوم نیز علاقه دارند، اما قدرت ندارند، این افراد تلاش میکنند با مثبت اندیشی به ما کمک کنند.
وی افزود: طیف چهارم در حوزه ترافیکی، افراد بیتفاوت هستند، آنها افرادی هستند که نه علاقه دارند و نه قدرت، این افراد بسیار مؤثر هستند، اما میگویند هیچ چیزی برایشان فرق ندارد؛ ۸۰ درصد افراد جامعه همین بیتفاوتها هستند که تصور میکنند هیچ نقشی در امور ندارند، اما از همه بیشتر تأثیر دارند.
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: امیدواریم این همایشها باعث شود این افراد بیتفاوت در طیفهای حامی و طرفدار قرار گیرند و میزان فوتیها و مصدومان در تصادفات رانندگی کاهش یابد.
۲۰ میلیون جابهجایی روزانه در تهران
سردار حسینی ادامه داد: در حوزه ترافیک با مسائل سهل و ممتنع مواجه هستیم، سهل است زیرا میدانیم در حوزه جادهها، خودروها، عامل انسانی و شرایط محیطی باید چه اتفاقاتی بیافتد که ترافیک خوبی داشته باشیم، اما ممتنع هم است زیرا به نظر میرسد هیچ ارادهای برای انجام آن وجود ندارد؛ فریاد میزنیم که خودروها باید ایمن باشند، زیرا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تصادفات و حتی حفظ جان افراد پس از تصادفات دارد، اما اتفاقی رخ نمیدهد؛ راهها باید بهگونهای طراحی شود که قادر باشد خطای راننده را جبران کند و بخشنده باشد نه اینکه خطای آن را چند برابر کند.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری این همایشها، شاهد کاهش تلفات و کاهش آمار تصادفات باشیم، اگر از دل این همایش تنها یک ایده سازنده نیز خارج شود که مدیریت حمل و نقل جادهای و شهری را سامان دهیم تا افراد کمتر آسیب ببینند، کافی است.
رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: تنها در تهران بالغ بر ۲۰ میلیون جابهجایی روزانه داریم و روزانه بیش از یک ساعت در ترافیک میمانیم، مسئله ما در شهرهای بزرگ فقط حجم ترددها نیست و نظم ترافیک است، ترافیک ما سنگین و نامنظم است و مردم از بی نظمی بیشتر از ترافیک خسته و آزرده میشوند، مشکل ترافیک ما بی نظمی است و باید منظمش کنیم، در دل نظم بخشی سرعت ترافیک و روان سازی نیز خواهیم داشت.
سردار حسینی با تاکید بر اینکه باید با کلام علمی با مردم صحبت کنیم، گفت: مردم باید بدانند که اگر در یک محور سرعت ۹۰ کیلومتر است و آنان ۱۲۰ کیلومتر هم بروند در گلوگاههای جلوتر گیر میکنند و زمانشان بیشتر تلف میشود، اگر پلیس این حرفها را بزند شاید مردم گوش نکنند، اما اگر از زبان علمی با مردم صحبت شود آنها باور و عمل میکنند؛ امیدوارم مجموعه تلاشها تلنگری به بیتفاوتها باشد زیرا ما همکاری آنها را در جهت رسیدن به اهداف باشیم.