بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، اقناع مخاطبان در فضای رسانه‌ای امروزی روش‌ها و تکنیک‌های فراوانی دارد و بر همین اساس یکی از این فنون گواهی دادن ستاره‌ها، نخبگان به عبارت امروزی سلبریتی‌ها یا حتی مردم عادی است.

به گفته مشاوران تجاری و تبلیغاتی، تأیید یک کانال، بازاریابی برای برقراری ارتباط با یک نام تجاری از طریق یک سخنگوی افراد مشهور است و در این مسیر کانال ارتباطی به هر وسیله‌ای گفته می‌شود که از طریق آن یک شرکت پیشنهادهای خود را به مصرف‌کنندگان منتقل کند؛ یعنی تأیید افراد مشهور یک ابزار تبلیغاتی است که آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

این امر راهی برای افزایش اعتبار و به‌دست آوردن دیده شدن برای برند است و در این مسیر بسیاری از شرکت‌ها با موفقیت از تأیید افراد مشهور برای افزایش کسب‌وکار استفاده کرده‌اند و طبق این روند شاهدیم که به‌طور فزاینده‌ای، شرکت‌های کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای تبلیغ برندهای خود به سراغ افراد تأثیرگذار مشهور می‌روند؛ چرا که تأیید افراد مشهور باعث ایجاد اعتبار می‌شود و می‌تواند یک نام تجاری را در بازارهای جدید قرار دهد.

تأیید سلبریتی، تبلیغ یک محصول یا خدمات است؛ برای مثال، یک ورزشکار حرفه‌ای ممکن است برند خاصی از کفش ورزشی را تأیید کند، البته باید به این نکته توجه داشت که حمایت افراد مشهور تا حدی به دلیل شبکه‌های بزرگ افراد مشهور قدرتمند است زیرا سلبریتی‌ها می‌توانند از طریق رسانه‌های مختلف به افراد زیادی دسترسی پیدا کنند.‌

اگر بخواهیم درباره تأثیر این نوع از تبلیغات نیز سخن بگوییم، باید گفت که NIKE مثال خوبی برای استفاده از تاییدیه افراد مشهور برای افزایش فروش است؛ کمپین نایک ایر جردن در سال ۱۹۸۴ یکی از موفق‌ترین حمایت‌های افراد مشهور در تاریخ بود که ۲۵ سال بعد در سال ۲۰۰۹، برند NIKE جردن بر ۷۵ درصد از فروش کفش بسکتبال و ۱۰.۸ درصد از فروش کلی کفش در ایالات متحده تسلط یافت البته باید توجه داشت که تأثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان از طریق تأیید افراد مشهور ممکن است زمان زیادی طول بکشد و از سویی ممکن است به نتایج ناخوشایند نیز منجر شود.

یکی از مصادیق این موضوع که این روزها نیز موضوع داغ و مورد بحث بوده، موضوع «کوروش کمپانی» بود که با وعده فروش آیفون ۲۰ میلیونی و با تبلیغات سلبریتی‌ها، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد، اما چند روز قبل بود که خبری متواری شدن مدیرعامل آن دست به دست منتشر شد و حالا مردم مانده‌اند و سلبریتی‌های که برای هیچ، از خود و اعتبارشان گذشتند.

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

این اتفاق در فضای مجازی واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت تا جایی که هشتگ «کوروش کمپانی» به یکی از پرطرفدارترین هشتگ‌ها در شبکه اجتماعی ایکس تبدیل شده که در ادامه نیز مروری کوتاه و مختصر به واکنش‌های مردمی نسبت به این موضوع خواهیم داشت.

«بازم دام سلبریتی‌های بنده پول
گول تبلیغات پر زرق و برق این جماعت رو نخورید
‎#کوروش_کمپانی»

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

«سلبریتیها رو ببینید که چطور چیزی گردن نمی‌گیرن ملت!

اینا اگه بهشون پول بدی هر چیزی رو براتون تبلیغ می‌کنند… شما عاقل باشید با طناب پوسیده هر کسی توی چاه نرید.

همینا دم از زن، زندگی … می‌زدن
اگه ایران مثل سوریه می‌شد می‌گفتن به من چه…

‎#کوروش_کمپانی»

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

«ماجرای ‎#کوروش_کمپانی نشون داد با طناب این سلبریتی‌ها هیچ‌وقت جایی نرید چون می‌برتتون ته چاه یا کلاه‌تون رو برمی‌داره»

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

«نقطه مشترک بین مال‌باختگان ‎#کوروش_کمپانی با آشوبگران ززآ، ایفای نقش ‎#سلبریتی_دوزاری در ترغیب و تحریک مردمه.
در نهایت هر دو گروه متوجه بلاهت و عدم صداقت سلبریتی‌ها شدند، مال‌باختگان کوروش کمپانی با ضرر مالی و آشوبگران ززآ پای چوبه دار»

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

«عکس‌العمل ‎#سلبریتیها در مورد ‎#کوروش_کمپانی:
“به ما ربطی نداره…
“ای وای، متأسفیم…

پ.ن:
مدل گردن‌گیری سلبریتی‌ها، دقیقاً مثل شیطانه که روز قیامت، به جهنمی‌ها میگه: “خودتونو سرزنش کنید، به من ربطی نداره؛ من فقط دعوت‌کننده بودم و تبلیغ کردم…”»

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

«همین ضرری که از سمت سلبریتی‌ها بابت تبلیغ ‎#کوروش_کمپانی به مردم رسید، باید عبرتی باشد که من بعد کسی زندگی خود را با حرف و رفتار این جماعت پول‌پرست تنظیم نکند.»

بازهم طناب سلبریتی، بازهم سقوط در چاه

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *