تدوین شیوه‌نامه رفتاری رانندگان سرویس مدارس

|

فهرست مطالب

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه هر سال همزمان با بازگشایی مدارس با موضوع سرویس مدارس و مسائل و مشکلات مربوط به آن مواجه هستیم، تصریح کرد: رفتار رانندگان سرویس با دانش‌آموزان و والدین برای ما بسیار اهمیت دارد و به این منظور، شیوه‌نامه‌ رفتاری رانندگان سرویس مدارس را که مواجهه مستقیم با دانش‌آموزان و والدین آنها دارند، تدوین کرده و بر رفتار رانندگان نظارت خواهیم کرد.

به گزارش آرونو ، سیما بدرقه در اولین جلسه کارگروه «اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی» ستاد استقبال از مهر با تأکید بر نقش محوری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ستاد استقبال از مهر، افزود: کمیته حمل و نقل و ترافیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کمیته‌های ستاد استقبال از مهر با محوریت «اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق» و مشارکت همه ادارات کل، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این معاونت، اصلی‌ترین هدف تشکیل این کمیته یعنی آرام‌سازی، ایمن‌سازی و روان‌سازی جریان ترافیک را با جدیت و دقت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از تشکیل اولین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر در ماه گذشته، پنج کارگروه ذیل این کمیته تشکیل شد که شامل کارگروه‌های شناورسازی ساعات کار، سرویس مدارس و تاکسی‌های اینترنتی، خدمات حمل و نقل عمومی، بار و کالا و اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی هستند. 

بدرقه با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی با حضور مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین نمایندگان اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق و معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه، شیوه‌ اطلاع‌رسانی مناسب و استفاده بهینه از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تبلیغات محیطی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد درباره انجام اقدامات و تخصیص امکانات یا خدمات ویژه سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استقبال از مهر، اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته و برای راه‌اندازی «پویش سفرهای پیاده از خانه تا مدرسه»، تولید محتوای مناسب انجام شود، اظهار کرد: سیاست معاونت حمل و نقل و ترافیک، ترغیب و تشویق دانش‌آموزان مقطع متوسطه به پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه یا اسکوتر برقی در مسیر رفت و برگشت خانه تا مدرسه است.

بدرقه با بیان اینکه هر سال همزمان با بازگشایی مدارس با موضوع سرویس مدارس و مسائل و مشکلات مربوط به آن مواجه هستیم، تصریح کرد: رفتار رانندگان سرویس با دانش‌آموزان و والدین برای ما بسیار اهمیت دارد و به این منظور، شیوه‌نامه‌ رفتاری رانندگان سرویس مدارس را که مواجهه مستقیم با دانش‌آموزان و والدین آنها دارند، تدوین کرده و بر رفتار رانندگان نظارت خواهیم کرد، ضمن اینکه به‌ دنبال جلب مشارکت و همکاری شهروندان در برنامه‌های مرتبط با استقبال از مهر هستیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شرکت واحد برای مهرماه، طراحی سامانه اتوبوس‌های اشتراکی برای اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت روزانه ناوگان اتوبوسرانی به دانش‌آموزان و دانشجویان است، اظهار کرد: در این خصوص، اطلاع‌رسانی‌های لازم برای استفاده بیشتر دانش‌آموزان از اتوبوس و نحوه ثبت‌ نام و رزرو صندلی به زودی انجام خواهد شد. 

بدرقه با بیان اینکه در اولین جلسه کارگروه، مقرر شد معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک، نسبت به تهیه کاریکاتور و موشن‌گرافیک برای آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کنترل و کاهش ترافیک اقدام کند، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های تبلیغات محیطی و رسانه‌ای برای آموزش مفاهیم و رفتارهای صحیح شهروندی و ارتقای فرهنگ عبور و مرور و سطح ایمنی در سفرهای درون‌شهری استفاده خواهیم کرد.

بنا بر گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خاتمه با تأکید بر اینکه با همکاری سازمان زیباسازی، نسبت به نمایش آثار هنری با محوریت عبور و مرور شهری در مراکز آموزشی در روزهای پایانی تابستان و همچنین ایام بازگشایی مدارس اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با تلاش برای افزایش و بهینه‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهروندان را به استفاده از حمل و نقل همگانی و مُدهای حمل و نقل پاک در سفرهای درون‌شهری، تشویق و ترغیب می‌کند و در این راستا، به دانش‌آموزان و دانشجویانی که خواستار استفاده از دوچرخه یا اسکوتر برقی باشند، تسهیلاتی را ارائه خواهد کرد. 

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *