استمداد از شورای شهر برای رفع مشکلات مدارس “کاشی آبی”/سند این مدارس به نام آموزش و پرورش نیست

|

فهرست مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از لزوم تعیین تکلیف مدارس موسوم به “کاشی آبی” خبر داد.

به گزارش آرونو ، علیرضا کریمیان صبح امروز با حضور در شورای شهر تهران به مسئله وضعیت فضاهای آموزشی در پایتخت پرداخت و گفت: جا دارد در ابتدای سخنانم خبر خوشی را بدهم؛ تیم المپیاد نجوم جمهوری اسلامی در این دوره از مسابقات در گرجستان از ۱۰ دانش آموز اعزامی، ۹ نفر مدال طلا و یک تن مدال نقره کسب کردند که از این میان هشت طلا و یک نقره سهم دانش آموزان تهرانی بوده است.

وی با بیان اینکه در تهران ۵۰۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش آموز در آن درس می‌خوانند و ۱۰۰ هزار نفر پرسنل در آموزش و پرورش تهران کار می‌کنند، گفت: اما وضعیت فضای آموزشی در تهران مطلوب نیست و از این لحاظ شهر تهران جزو استان‌های آخر است.

وجود ۸ تا ۱۰ دانش‌آموز اضافی در هر کلاس درس پایتخت

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در سایر شهرها ۵.۲ اما در تهران ۴.۲ است، اظهارکرد: به لحاظ فرسودگی و قدمت بنا، استان‌های تهران، البرز و سیستان و بلوچستان در رتبه‌های آخر هستند به گونه‌ای که در هر کلاس درس هشت تا ۱۰ نفر اضافی حاضر هستند که باعث افت کیفیت آموزش می‌شوند.

مشکل جدی منطقه ۲۲ درخصوص کمبود فضاهای آموزشی 

وی با بیان اینکه ما از توان خیرین در مدرسه سازی استفاده می‌کنیم اما با پولی که یک خیر در تهران می‌تواند یک مدرسه ۱۵ تا ۱۸ کلاسه بسازد، با همان پول می‌تواند در یک شهر دیگر سه تا چهار مدرسه بسازد پس تمایل و رغبت برای مدرسه سازی کاهش می‌یابد، گفت: سازمان نوسازی آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است که زمین با کاربری آموزشی در شهر تهران به اندازه کافی ندارد. مثلا در منطقه ۲۲ که شاهد ساخت و ساز زیاد هستیم اگر این ساختمان‌های نیمه کاره تکمیل شده و خانواده‌ها مستقر شوند، شاهد معضل و مشکل جدی در منطقه ۲۲ خواهیم بود.

رجوع به شورای شهر تهران برای رفع مشکلات مدارس “کاشی آبی”

سند مالکیت این مدارس به نام آموزش و پرورش نیست، خیرین برای بازسازی و نوسازی ورود نمی‌کنند 

وی ادامه داد: در خصوص موضوع مدارس “کاشی آبی” که از محل سهم آموزش و پرورش از درآمدهای شهرداری ساخته شده، ما با مشکلات مواجه هستیم که برای حل آن به شورای شهر آمدیم.

کریمیان با تاکید بر اینکه این مدارس از محل درآمدهای شهرداری ساخته شده گفت: اما مشکل اینجاست که سن این بناها به حدود ۶۰ سال رسیده و ما باید نسبت به تخریب و بازسازی مدارس اقدام کنیم اما سندی در اختیار نداریم پس وقتی سراغ خیرین یا سازمان نوسازی می‌رویم آنها می‌گویند که تنها در زمینه‌هایی ساخت و ساز می‌کنند که متعلق به آموزش و پرورش باشد و از آنجایی که ما سند مالکیت نداریم، در این مدارس ساخت و سازی نمی‌کنند پس از اعضای شورا می‌خواهیم که سند مالکیت به دولت و آموزش و پرورش منتقل شود تا این مانع جدی برای تخریب و نوسازی از میان برداشته شود.

وی با بیان اینکه ۸۶ واحد آموزشی می‌تواند به نام دولت و با بهره برداری وزارت آموزش و پرورش باشد، گفت: ظاهرا آموزش و پرورش سهمی از کمیسیون ماده ۵ نیز دارد که این سهم پنهان مانده و هیچ کمکی در این زمینه دریافت نکردیم که درخواست داریم این مسئله نیز پیگیری شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *