عوامل مؤثر بر افزایش فروش

|

عوامل مؤثر بر افزایش فروش

فهرست مطالب

عوامل تاثیرگذار بر افزایش فروش

راهکارهای مؤثر برای افزایش فروش و موفقیت در فروش دغدغه اکثر صاحبان مشاغل به ویژه کسب و کارهای اینترنتی است. مشتریان شما تیپ های شخصیتی بسیار متفاوتی دارند و در نتیجه انتظارات و نیازهای متفاوتی دارند، بنابراین لازم است شخصیت مشتری خود را بشناسید و با آنها صحبت کنید. همچنین با دانستن نکات کلیدی بسیار ساده می توانید ویژگی های مؤثر برای افزایش فروش و در نتیجه افزایش موفقیت در فروش را شناسایی کنید تا در این مقاله با پاوینو بیشتر آشنا شوید.

برای سود، مهم ترین عامل در کسب و کار افزایش فروش است. با این حال، عواملی بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد که می تواند بر درآمد و رشد کسب و کار شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که بحث در مورد این موارد به شما کمک می کند تا بفهمید چرا فروش شما به طور چشمگیری بهبود نمی یابد یا چرا کاهش می یابد.

 

عوامل مؤثر بر افزایش فروش

 

 برخی از عواملی که می توانند بر فروش در یک کسب و کار تأثیر بگذارند

مورد اول: توجه به تیپ شخصیتی مراجع

برخی از افراد ایده های جدید را بسیار دوست دارند، در حالی که به نظر می رسد گروهی دیگر در برابر ایده های جدید مقاومت می کنند و برای آنها آنچه محصول شما می تواند برای آنها انجام دهد مهمترین چیز است. بنابراین از مردم بپرسید که به دنبال چه ویژگی هایی در یک محصول هستند. در محیط تصمیم گیری، مصرف کنندگان به دو گروه طبقه‌بندی می شوند.

دسته اول کسانی هستند که می خواهند سریع به هدف خود برسند و محصول مورد نظر خود را بخرند، اما دسته دوم کسانی هستند که آرام و متفکرانه عمل می کنند و باید با دقت در مورد محصول فکر کنند و همه چیز را ارزیابی کنند. یک گروه از مردم با هم فامیل و گروه دیگر نژادپرست هستند. بنابراین قبل از معرفی محصول و ارائه خدمات، از مشتری خود بپرسید که آیا به تمام اطلاعات مربوط به محصول نیاز دارد یا اینکه اطلاعات برای او مهم است و بر اساس آن توضیحات و خدمات را به مشتری ارائه دهید. این یکی از قوانین بازاریابی مدرن است.

 

مورد دوم: مشتری را متقاعد کنید که از شما خرید کند

شما به چند استراتژی نیاز دارید تا مشتری را از خرید خوشحال کنید. ابتدا باید تشخیص دهید که مشتری شما در دسته دیداری، شنیداری یا لمسی قرار می گیرد. افراد بصری به آنچه می بینند تکیه می کنند، افراد شنوایی به آنچه می شنوند متکی هستند و افراد لامسه فقط باید محصول را از نزدیک بو کرده و لمس کنند تا آن را پردازش کنند.

پس از شناسایی این عناصر، وقت آن است که به مشتری خود احساس امنیت و اعتماد بدهید. برخی افراد پس از یک بار شنیدن آن به شما اعتماد خواهند کرد، اما برخی دیگر قبل از اینکه بتوانند به شما اعتماد کنند، باید بارها و بارها اطلاعاتی را از شما بشنوند.

یکی از راه های عملی افزایش فروش، یافتن معیارهای خرید مشتری است. شما می توانید این کار را به سادگی با پرسیدن چندین سؤال از مشتری و سپس هدایت مکالمه به گونه ای انجام دهید که این معیارها و نگرانی ها را برطرف کند.فروش افزایش می یابد

 

مورد سوم: سوالات مرتبط بپرسید

یکی دیگر از عوامل مؤثر در افزایش فروش، پرسیدن سوالات درست و گوش دادن به پاسخ آنهاست. سؤال شما باید هدفمند باشد، مزایای خدمات یا محصول خود را ذکر کنید، احساسات مشتری را تحریک کنید و به نظر برسد که نگرانی مشتری دغدغه شماست و با هم به دنبال راه حل مناسب هستید.

پس از پرسیدن سؤال، با کنجکاوی و توجه به پاسخ گوش دهید تا فرد شما را درک کند و به توضیحات او توجه کند. برای شنیدن صحیح، باید در حین مکالمه به چشمان شخص نگاه کنید، گاهی اوقات در میانه گفتگو سؤال بپرسید، علاقه و علاقه خود را با استفاده از کلماتی مانند جالب، خوب است، بعد چه می شود و غیره نشان دهید.

یک مکالمه متمرکز نشان دهید تا فرد احساس راحتی و نزدیکی به شما کند. احساسات خود را روی صورت خود نشان دهید. این امر بر نحوه بازاریابی محصول تأثیر می گذارد.

 

مورد چهارم: انتخاب کلمه مناسب

قدرت کلمات را در افزایش فروش دست کم نگیرید. سبک ارتباطی شما باید پر از کلمات قوی باشد و برای ایجاد حس اعتماد در مشتری، نه شک و تردید، اعتماد به نفس را منتقل کند. اما از گفتن این گونه حرف ها خودداری کنید زیرا جملات را بی اثر می کند. این کلمات ضعف و ناامنی شما را نشان می دهد.

به عنوان مثال، به جای گفتن «شاید من بتوانم به شما کمک کنم» بگویید: «من می توانم به شما کمک کنم تا انتخاب خود را انجام دهید». در جمله اول متوجه ضعف و تردید می شوید. علاوه بر این، استفاده از لم های فرضی، مانند اینها، قدرت کلمات را کاهش می دهد. از «چرا» به عنوان جایگزین در مکالمه استفاده کنید. استفاده از کلمه «چرا» می تواند حس بی احترامی و پرخاشگری را به مشتری منتقل کند.

در نهایت، بدانید که نگرش شما مهم ترین عامل در افزایش فروش شماست و در بیشتر مواقع گفتگوی شما با مشتریان نوعی طرد شدن را در پی خواهد داشت، بنابراین احساسات خود را کنترل کنید، آرام و ملایم باشید و این کار را انجام ندهید. ناامید شدن مشتریان رو به جلو حرکت می کنند و بازخورد مثبت دریافت می کنند، همیشه افکار مثبت را در ذهن خود نگه دارید و به اهداف و قدم های بعدی خود فکر کنید.

 

مورد پنجم: ارتباط با مشتری

یکی از راه های افزایش فروش، بهبود روابط با مشتری و افزایش مشتریان موجود به صورت واقعی است. کارمندان باید بیاموزند که چگونه با مشتریان به شیوه‌های مهم و معناداری رفتار کنند تا آنها را به سمت کسب و کار شما نگه دارند. ایجاد یک بخش خدمات مشتری نیز راهی عالی برای دسترسی مشتریان به انواع محصولات و خدماتی است که شما ارائه می دهید.

علاوه بر این، باید مراقب باشید که در صورت شکایت، مسائل را به موقع حل کنید. مشتریان باید همیشه در کسب و کار شما احساس راحتی کنند. برای دریافت مشاوره مدیریتی برای افزایش فروش خود می توانید با مشاوران پاوینا ما تماس بگیرید.

 

عوامل خارجی

هنگام صحبت از محیط کسب و کار خارجی، عوامل مختلفی از جمله عوامل سیاسی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، محیطی و فناوری مورد توجه قرار می گیرد. در زیر اطلاعاتی در مورد هر یک از عوامل خارجی که بر رشد یا کاهش فروش تأثیر می‌گذارد آورده شده است:

عوامل سیاسی: این ممکن است تحت تأثیر تصمیمات سیاسی یا دیدگاه های متضاد احزاب سیاسی مختلف باشد، همانطور که در قوانین جدید و تغییر یافته تأثیرگذار بر مشاغل محلی و بین المللی منعکس شده است.

عوامل اقتصادی: قانون عرضه و تقاضا می تواند بر رشد فروش تأثیر بگذارد که بر مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل تأثیر می گذارد.

عوامل اجتماعی: مربوط به افراد، مانند عوامل فرهنگی و آنچه مصرف کنندگان کالاهای خوب، سالم یا کالاهای دیگر می‌دانند.

عوامل تکنولوژیکی: اینها عوامل اینترنتی، آنلاین یا دیجیتالی هستند که به تأثیر علم و فناوری بر رشد کسب و کار (به ویژه تجارت الکترونیک) مانند استفاده از راه حل های تجاری نرم افزاری مربوط می شوند. به عنوان مثال، استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند Refract می‌تواند تبدیل‌های فروش بهتری را در چند ثانیه به شما بدهد.

عوامل قانونی: این قوانین محدودیت هایی را برای کسب و کارها اعمال می کند که می تواند بر رشد فروش تأثیر بگذارد. برخی از نمونه‌های قوانینی که بر مشاغل تأثیر می‌گذارد، فروش کالا و قوانین استخدامی است.

عوامل محیطی: این عوامل مربوط به مواردی است که محصول یا خدمات ممکن است به طرق مختلف بر محیط تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در ارتباط با استفاده از مواد شیمیایی سمی یا مواد خورنده که ممکن است به محیط زیست آسیب برساند.

در واقع، محیط بیرونی می تواند از طرق مختلف بر فروش کسب و کار شما تأثیر بگذارد. در ضمن، تاثیر شبکه در کسب و کار را دست کم نگیرید.

 

عوامل داخلی

زمانی که با چالش‌هایی مواجه می‌شوید، آخرین کاری که می‌خواهید به عنوان صاحب کسب‌وکار انجام دهید، فروش کسب‌وکارتان است. بنابراین، اگر فروش خوبی ندارید، زمان آن رسیده است که عوامل داخلی را که بر عملکرد فروش شما تأثیر می گذارد، بررسی کنید. عوامل داخلی عمدتاً در کسب و کار یا شرکت شما یافت می شود که نشان دهنده واکنش شما به تغییرات بازار است.

رشد فروش در یک شرکت به نحوه کنترل عوامل داخلی بستگی دارد. این عوامل داخلی شامل محصولات شرکت، استراتژی های بازاریابی، پرسنل بازاریابی، فناوری و اتوماسیون، فرمت های تجارت الکترونیک متعدد، تامین کنندگان، منابع یا منابع مالی و ردپای دیجیتالی مصرف کنندگان است.

در زیر جزئیاتی در مورد هر یک از عوامل داخلی که می تواند بر رشد فروش شما در کسب و کار شما تأثیر بگذارد آورده شده است. توصیه می کنیم مقاله نحوه افزایش فروش را مطالعه کنید تا بتوانید در زمان بحران بهتر کار کنید.

 

افزایش فروش

محصول شما: محصول شما بزرگترین عامل داخلی است که بر افزایش یا کاهش فروش شما تأثیر می گذارد. این عوامل باید نیازهای مشتریان را قبل از ادامه خرید محصول شما برآورده کند. اطمینان حاصل کنید که کیفیت محصول خود را با قیمت مناسب حفظ می کنید.

استراتژی بازاریابی: موقعیت یابی کسب و کار، بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال، مخاطبان هدف، توزیع مناسب و قیمت گذاری مناسب همگی بر رشد فروش شما تأثیر می گذارند.

پرسنل فروش: تیم فروش شما باید این قدرت را داشته باشد که کار خود را به خوبی انجام دهد تا بتواند فروش و فروش بالایی داشته باشد.

منابع یا منابع مالی: هر کسب و کاری هنگام معرفی یک محصول جدید، سرمایه گذاری در یک مرکز تولیدی مدرن یا ساخت یک برند یا کمپین بازاریابی، به بودجه نیاز دارد. درآمد شما می تواند تا حد زیادی بر رشد فروش شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، بودجه ای که برای استراتژی های بازاریابی دیجیتالی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک و بازاریابی ایمیلی صرف می شود، تعداد مشتریان بالقوه ای را که کمپین بازاریابی شما می تواند به دست‌آورد، تعیین می کند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *