انجام پژوهش‌های کاربردی در مدیریت آثار روانی و اجتماعی کرونا ضروری است

|

فهرست مطالب

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه وزارت کشور در رسیدگی به مسائل اجتماعی جدی است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و انجام پژوهش‌های کاربردی ضرورت جدی در مدیریت مسائل روانی و اجتماعی است.

به گزارش آرونو و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور، محمد عباسی در نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی – اجتماعی با بیان اینکه در عصر حاضر با تهدیدات و مسائل اجتماعی و روانی جدیدی مواجه هستیم، افزود: واکاوی و رصد دقیق وضعیت روانی و اجتماعی جامعه ضرورتی جدی است.

وی ادامه داد:جامعه بعد از همه‌گیری کرونا وارد تغییرات عمیق زیستی در حوزه‌های گوناگون شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه یکی از وجوه اصلی تغییر در دوران کرونا، موضوع تربیت و تعلیم است، تصریح کرد: در این دوران، فضای حقیقی و حضوری آموزش جای خود را به فضای مجازی داده که این امر بر تربیت و آموزش اثر جدی گذاشته است.

عباسی یادآور شد: باید با کمک‌گیری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی بتوانیم آسیب‌ها و خلاءهای موجود در بعد روانی و اجتماعی کرونا را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: این پژوهش‌های کاربردی و عملیات محور می‌تواند مسیر و الگو را برای همه ما در مدیریت چالش‌های ناشی از بیماری کرونا نشان دهد.

عباسی به استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، انجمن‌ها و نهادهای غیر دولتی در کاهش عوارض ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارت کشور  در رسیدگی به چالش‌های اجتماعی و روانی جدی است و سعی دارد با بهره‌گیری از همه داشته‌ها و امکانات در این حوزه عمل کند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *