انتقاد تشکری از روند انتصابات شهردار تهران

|

فهرست مطالب

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، از انتصابات یک ساله شهردار تهران گلایه کرد.

به گزارش آرونو ، جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این که در روزهای گذشته شاهد انتصاباتی در شهرداری تهران بودیم گفت: این طبیعی است که هر مدیری بخواهد از افرادی استفاده کند که به هدفهای پیش بینی شده اش برسد و طبیعی است بررسی و ارزیابی اولیه انجام شود و بعد از احراز صلاحیت و تجربه کافی این مدیر انتخاب شود. اما اگر یکساله بودن مدیران تبدیل به قاعده شود کارها پیش نمی رود چرا که ما نه آنقدر فرصت برای کار داریم و نه کارهای مردم ناچیز است که مدام مدیرها را عوض کنیم.

وی با بیان این که در انتصابات نباید فقط از عنصر سعی و خطا استفاده کرد گفت:  مشاغلی همچون مترو یا بهشت زهرا تخصصی هستند و ماهها زمان لازم است تا مدیر با افراد آشنا شده و مشکلات را شناسایی کند. اما حالا در کمتر از یک سال مدیران رفته و مدیر جدید منصوب شده است و تا مدیر جدید کارها را بشناسد و مشکلات را شناسایی کند زمانی را لازم دارد.

وی افزود: آقایان هوشیار فقط 6 ماه هدایت 7 و نیم ماه ، جعفری یک ماه و ده روز، شایسته اصل 9 ماه، غضنفری 11 ماه و خسروی 7 ماه مدیر بودند و این گونه انتصابات در کوتاه مدت جز ضرر و زیان به مدیریت شهری هیچ قاعده ای ندارد و من تقاضا دارم که در این دو سال و نیم باقی مانده دقت لازم در انتصابات صورت گیرد و تغییرات مکرر نداشته باشیم تا جوان گرایی به جوان مرگی مدیران تبدیل نشود.

وی افزود: تغییر مدیریت به خصوص در آستانه سال تحصیلی که شاهد انبوه میلیونی سفرها هستیم درست نیست چرا که مدیران احساس ناامنی کرده و نمی توانند برنامه های بلند مدت داشته باشند. چراکه درگیر ماندن و رفتن هستند.

وی افزود: در انتصابات باید به اساس نامه نیز توجه شود تا دچار مشکلات  حقوقی نشویم.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران نیز با بیان این که معیار شهردار تهران در انتصابات فقط یک ساله بودن مدیران نیست گفت: البته مدیرانی هم که تازه منصوب شده اند نباید همه مدیران زیر مجموعه خود را عوض کنند بلکه این مدیران زیر مجموعه نیز تجربه کردند و متاسفانه دیدیم که این اتفاق در مترو رخ داد و نتایج خوبی نداشت و این مساله از چشم شورای شهر دور نمی ماند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *