تصویب افزایش سهم شهرداری تهران در بانک شهر

|

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر تهران، لایحه شهرداری تهران در مورد مجوز مشارکت شهرداری تهران، در افزایش سرمایه بانک شهر را تصویب کردند.

به گزارش آرونو ، عصر امروز اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه شهردار تهران در مورد مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر را روی میز بررسی قرار داده و آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره گفت: شهرداری های کلان شهرها موظف شدند که برای انتشار اوراق مشارکت از طریق بانک شهر، افزایش سرمایه در این بانک بدهند که بر همین اساس شهرداری تهران، ۳۱۱ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد داد.

وی با بیان این که شهرداری پیشنهاد داده بود که این مبلغ از ردیف های هزینه نشده تامین شود، گفت: اما کمیسیون پیشنهاد داد از آنجایی که نمی خواهیم ساختار بودجه به هم بریزد از سه ردیف مشخص این مبلغ را تامین کند و حتی معاون مالی پیشنهاد داده که شاید بتوانند از محل مطالبات قطعی شده از دولت این مبلغ را پرداخت کنند.

به گزارش آرونو ، ناصر امانی نیز با بیان این که سهم قالب بانک شهر برای شهرداری تهران است اما ما به عنوان شورا، اطلاعاتی از این بانک نداریم گفت: پیشنهاد می شود مدیر عامل این بانک گزارشی را به شورا ارائه کنند و حتی پیشنهاد می شود به مانند سایر زیر مجموعه های شهرداری از بانک حسابرسی کنیم.

وی افزود: بانک شهر از بانک مرکزی درخواست کرده تامبالغ اوراق مشارکت کلان شهرها را منتشر کنند.اما بانک مرکزی اعلام داشته که بانک شهر کفایت سرمایه لازم را ندارد و باید آن را افزایش دهد که شهرداری ها تعهد دادند که نقدا این افزایش سرمایه را پرداخت کنند در حالی که می شد از روش های دیگر غیر از نقدی این تعهدات مالی را پرداخت کرد.

امانی افزود: به عبارت ساده تر هم پای شهرداری و هم بانک شهر در گل مانده است و شهرداری نمی تواند پایش را از گل بیرون بکشد چون به علت بدهی بانکهای دیگر با او کار نمی کنند و بانک شهر نیز گرفتار مقررات شده و برای عبور از این مشکلات باید افزایش سرمایه بدهد و پول نقد بگیرد.

فلاح معاون مالی شهرداری تهران د جلسه شورای شهر تهران گفت: رقم بدهی شهری به بانک شهر ۳۵ هزار میلیارد تومان است اما علاوه بر این در سالهای ۹۳ تا ۹۵ املاکی بابت تعدیه بدهی، به بانک داده شده که مشکل داشته است و ما در حال رفع مشکلات این املاک هستیم که اگر رفع نشود ارقام بدهی مان به بانک افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه برای اوراق مشارکت امسال ۲۵۰ میلیارد تومان برای نفرآباد، ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو منتشر خواهد شد، گفت: باید این افزایش سرمایه انجام گیرد و پیشنهاد می شود از محل ردیف اعتبارات هزینه نشده و یا تهاتر طلب ها از دولت این مهم انجام شود.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر با ۱۴ رأی مثبت، لایحه شهردار تهران در مورد مجوز مشارکت شهرداری تهران در افزایش سرمایه بانک شهر را تصویب کردند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *