پیگیری راه‌اندازی پایانه جدید شرق و اتصال مترو توسط شورای شهر

|

فهرست مطالب

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیگیری راه‌اندازی پایانه جدید شرق را به عنوان یکی از اولویت‌های این کمیسیون دانست و گفت: باید هر چه زودتر، مترو را به این پایانه برسانیم و تا آن زمان و بعد از افتتاح مجموعه مذکور، رفت و آمد به آن را از طریق برقراری خطوط  اتوبوسرانی امکان‌پذیر کنیم.

به گزارش آرونو ، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای شهر از مناطق، در نیمه شهریور از جنوب‌غرب به شمال‌شرق پایتخت رفت و در بازدید ۵ ساعته از پروژه‌های ترافیکی و عمرانی منطقه ۴ دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی از منطقه ۴ به عنوان منطقه‌ای نام برد که علاوه بر اینکه ۱۱ درصد مساحت و ۱۰ درصد جمعیت پایتخت را در خود جای داده است، از نظر زیرساخت‌های شهری همچون دسترسی به مترو و بی‌آرتی و شبکه معابر نیز از سهم ۱۰ درصدی برخوردار است. 

به گفته وی، این سهم در شبکه بزرگراهی به ۲۰ درصد و در فضای سبز به ۲۵ درصد می‌رسد و منطقه ۴، پهنه بزرگی است که از محله خاک سفید تا محله پاسداران را در بر گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منطقه ۴ در پیشرفت ریالی و فیزیکی پروژه‌های شهری در بین مناطق پیشتاز تهران قرار دارد، اظهار کرد: این منطقه پهناور و پرجمعیت تهران از مدیران و کارکنانی پرانرژی، دلسوز و مسئولیت‌پذیر برخوردار است که با حضور میدانی در صحنه و به رغم تمام محدودیت‌های موجود، با شور و نشاط برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مسئولان منطقه‌ ۴، ارتباط و همکاری مؤثر با شورایاری‌ها دارند، از شورایاران و معتمدان محلی به عنوان سرمایه‌ بزرگ هر محله نام برد و تصریح کرد: مدیریت شهری در این دوره به دنبال اجرای پروژه‌های کلان و بزرگ‌مقیاس نیست و انجام پروژه‌های محلی و کوچک‌مقیاس را در اولویت قرار داده و اعتقاد دارم که انجام بسیاری از اقدامات محله‌ای، نیاز به پول چندانی ندارد و با عزم و اراده، قابل پیگیری و اجراست.

وی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه‌های محلی در بسیاری از موارد می‌توانند گره‌گشا باشند، به گفت‌وگوی خود با تعدادی از اهالی در یکی از بوستان‌های منطقه اشاره کرد و افزود: اینکه وسیله ورزشی پارک را تعمیر و آبخوری پارک را ترمیم کنیم و با جلوگیری از ورود و جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها، برای حفظ آرامش و امنیت شهروندان اقدام کنیم، در ظاهر ممکن است کوچک به نظر برسد اما نتیجه بزرگ جلب رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

تشکری هاشمی از منطقه ۴ به عنوان منطقه‌ای نام برد که از زیرساخت‌های لازم برای انجام برنامه‌های توسعه‌ای برخوردار است و تیم مدیریتی هماهنگ، کاربلد و پرتلاش منطقه با تدبیری که از آن برخوردارند، می‌توانند بهره‌وری در سرفصل‌های مختلف را ارتقاء دهند و خطاب به مدیران منطقه گفت: شورای شهر، تسهیل‌گر در امور و یار و یاور تمام مناطق از جمله منطقه ۴ است و مناطق، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را حامی و در کنار خود بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری راه‌اندازی پایانه جدید شرق به عنوان یکی از اولویت‌های این کمیسیون نام برد و تأکید کرد: باید هر چه زودتر، مترو را به این پایانه برسانیم و تا آن زمان و بعد از افتتاح مجموعه مذکور، رفت و آمد به آن را از طریق برقراری خطوط  اتوبوسرانی امکان‌پذیر کنیم.

بنا براعلام دفتر رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، وی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه نگاهمان به شهر، انسان‌محور است و در این نگره، بزرگراه‌سازی از اولویت برخوردار نیست و ایمن‌سازی و روان‌سازی تردد شهروندان و کیفیت بخشیدن به زندگی آنها اهمیت دارد، یادآور شد: با توجه به نزدیکی به اول مهر و بازگشایی مراکز آموزشی، لازم است که شهرداری‌های مناطق، ضمن انجام پیگیری‌های لازم برای تقویت ناوگان اتوبوس، مترو و تاکسی در مناطق خود تا جای ممکن، موضوع مهم تأمین ایمنی دانش‌آموزان و دانشجویان در معابر پیرامون مدارس و دانشگاه‌ها را نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *