زنان استرالیایی بیش از مردان از پیامدهای پاندمی کرونا آسیب دیده‌اند

|

فهرست مطالب

متخصصان دانشگاه کوئینزلند استرالیا (UQ) نظرسنجی گسترده‌ای را در مورد تأثیرات ماندگار همه‌گیری کووید-۱۹ انجام داده‌اند و داده‌های آن نشان می‌دهد که زنان در این کشور از این نظر بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

به گزارش آرونو ، داده های این مطالعه نشان داد که در طول همه‌گیری، اشتغال زنان، ساعات کار، وظایف خانگی، سلامت روان و رفاه آنها همگی نسبت همتایان مردشان در این کشور بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته است.

“تری فیتزسیمونز”، محقق ارشد این مطالعه گفت: زنان احتمالاً کارکنان عادی، پاره وقت یا قراردادی هستند و جزو اولین کسانی بودند که در پی پاندمی کووید۱۹ شغل خود را از دست داده اند.

این یافته ها از یک نظرسنجی سراسری از ۱۹۳۱ مرد و ۱۶۹۱ زن شاغل در صنایع مختلف به دست آمده و بین نوامبر ۲۰۲۱ و مارس ۲۰۲۲ انجام شده است.

از میان مردان مورد بررسی در این مطالعه ۸۴ درصد کار تمام وقت داشته اند و این در حالی است که این آمار برای زنان ۷۲ درصد بوده است و این بدین معناست که زنان با اعمال محدودیت‌های کرونایی، احتمال بیشتری برای از دست دادن شغل یا درآمد خود داشتند.

همچنین زنان ساعات بیشتری را برای کار و نظافت خانه و تربیت کودک سپری کردند و فرصت های شغلی جدید یا فرصت های پیشرفت حرفه ای خود را از دست دادند.

“فیتزسیمونز” گفت: تأثیر این از دست دادن شغل، کاهش درآمد و فشار کار خانه منجر شده که زنان به خستگی، استرس، اضطراب و افسردگی مبتلا شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، متخصصان این مطالعه همچنین تاکید کردند: داده های این بررسی نشان می دهد که نیاز است تا اقدامات بیشتری برای بهبود سلامت روان زنان و حمایت از آن ها صورت گیرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *