لزوم پیگیری رتبه‌بندی و رسیدگی به مسائل معلمان

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست با تشکل‌های فرهنگیان که در محل این وزارتخانه برگزار شد، نگاه ارزشمند و دغدغه‌های دلسوزانه تشکل‌ها درباره آموزش و پرورش را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: حضور تشکل‌های مختلف در این نشست فرصت ارزشمند است که می‌توان در کنار هم، بخشی از خواسته‌های نظام تعلیم و تربیت را رفع کند.

وی افزود: در مسیر رو به پیشرفت آموزش و پرورش، مسئولان این وزارتخانه به تنهایی نمی‌توانند تمام دغدغه‌ها را پیگیری و رفع کنند، بنابراین تشکل‌ها می‌توانند در این مسیر کمک شایانی داشته باشند، در مسیر توسعه و ارتقای آموزش و پرورش از هر نوع نقد و نظری استقبال می‌کنم و به آرای دلسوزان احترام می‌گذارم، ضمن استفاده از نظرات تشکل‌ها به عنوان یک فرصت، به طور سازمان یافته، دغدغه‌ها را پیگیری و در مسیر سازنده پیش خواهیم رفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید رئیس جمهوری به مسائل آموزش و پرورش از دو منظر کیفیت‌بخشی با تغییر در روش‌های یاددهی و یادگیری، محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی گفت: با این رویکرد دولت ضرورت دارد در کنار هم، برای رفع دغدعه‌های نظام تعلیم و تربیت با هر نگاه و رویکردی گام برداریم.

کاظمی با اشاره به مأموریت اصلی آموزش و پرورش که تربیت است، تصریح کرد: ظرفیت تشکل‌ها به عنوان نیروی شتاب‌دهنده و قوی در تحقق بسیاری از مأموریت‌ها قابل توجه است، با وجود همه تفاوت‌ها باید انتظارات و مطالبات نظام و تعلیم و تربیت را دنبال کنیم، انتظار می‌رود تشکل‌ها در این مسیر صعب، پای کار باشند و آستین همت را بالا بزنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها و چارچوب دولت حاکم بر برنامه‌های اجرایی است، تاکید کرد: باید از ظرفیت شبکه تشکل‌ها در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، پیگیری و تحقق و اجرا استفاده شود، نیازمند سازماندهی تشکل‌ها و تبدیل آنها به فرصتی برای نظام تعلیم و تربیت هستیم، گفت: باید به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کمک کرد، وفاق و همدلی یعنی از همه نیروهای کارآمد و شایسته با رویکرد دولت استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتصابات در این وزارتخانه عنوان کرد: تمام انتصابات با در نظر گرفتن حق و حقوق دانش‌آموز، معلم و فرهنگیان انجام خواهد شد، در این میان از ظرفیت‌های زنان، جوانان و نیروهای کارآمد نیز بهره خواهیم گرفت.

کاظمی افزود: بنا نداریم از خارج از مجموعه آموزش و پرورش کسی را در پست‌های مدیریتی به کار گیریم و باید از ظرفیت عظیم این مجموعه نهایت استفاده را برد و قرار است از معلمان و فرهنگیان استفاده شود تا ملجا و پناهگاه باشند و در انتصابات رویکرد دولت و سیاست‌های دولت مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه به رتبه‌بندی و رسیدگی به مسائل معلمانی که مظلوم واقع شدند، اشراف کامل دارم، تاکید کرد: به همین دلیل در بعضی موارد به طور شخصی ورود و پیگیری خواهم کرد، بیان مسائل معیشتی معلمان درون دستگاهی است و مطرح کردن آن را در فضای رسانه‌ای شایسته نمی‌دانیم، زیرا پرداخت حق و حقوق معلمان نیاز به اعلام عمومی ندارد، آموزش و پرورش زمانی موفق خواهد شد که به اولویت‌های اصلی آن توجه شود و از کوچک‌انگاری، ساده‌انگاری، بی‌ثباتی مدیریتی و سیاست‌زدگی رهایی پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا زمینه حضور شایستگان فراهم شود، گفت: حاکمیت نظام تعلیم و تربیت یعنی شاخص و معیار حکمرانی را متعلق به نظام تعلیم و تربیت بدانیم، باید آموزش و پرورش را تقویت کرد.

کاظمی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: طبق اولویت‌بندی مسائل آن پیگیری خواهد شد، در گام اول باید اساسنامه صندوق بررسی، اصلاح و نهایی و در گام بعدی جلسه‌ای با هیئت امنای صندوق برگزار شود.

مرتبط نوشته ها

فال حافظ

استخاره آنلاین با قرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

سه مرتبه سوره اخلاص را بخوانید و دکمه بعدی را کلیک کنید.

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *