راهکار رسیدن به حد استاندارد تعداد پرستار در کشور چیست؟

|

فهرست مطالب

احمد نجاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به در مورد وضعیت استخدام پرستاران و کمبود پرستار در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار پرستار در کشور مشغول فعالیت هستند که این رقم ۰.۹ تا یک پرستار به ازای تخت است و باید این عدد با وجود ۱۶۰ هزار تخت به ۱.۸ دهم برسد، در واقع در شرایط فعلی در کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور کمبود داریم و اکنون با سازمان اداری استخدامی مذاکراتی انجام گرفته و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است که حداقل با توجه به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری که هر سال حدود ۱۵ هزار نفر هستند، استخدام انجام گیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: با توجه به تمام این موارد، محدودیت‌های دولت را نیز می‌دانیم که با چه شرایطی مواجه است و پیشنهاد ما این است که اگر سالیانه ۱۵ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت داده شود، احتمال دارد، طی افقی هفت یا هشت ساله بتوان به استاندارد مورد نظر در زمینه استخدام پرستاران در کشور نزدیک شد.

وی عنوان کرد: لازم است بدانیم طی یک سال با مسئله بازنشستگی و خروج از خدمت در جامعه پرستاری روبه‌رو هستیم و این موضوع نیز یکی از علل کمبود پرستار در کشور است که باید با مدنظر قرار دادن آن، مشکلات مربوط به حوزه نیروی انسانی و کمبود پرستار را رفع کنیم.

نجاتیان با تاکید به لزوم پرورش پرستاران تخصصی در دانشگاه‌های کشور گفت: به‌طور یقین در دانشگاه‌های کشور پرستاران تخصصی برای ارائه خدمات به بیماران پرورش پیدا می‌کنند تا بتوان خدمات بهینه‌ای به بیماران ارائه کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *