وقوع ۷۹ فقره آتش‌سوزی طی ۷ ماه سال‌ جاری / حریق مراتع سیمرم و اردستان کنترل شد

|

فهرست مطالب

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو درباره کنترل حریق بعدازظهر روز گذشته در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزواند شهرستان اردستان، اظهار کرد: این آتش‌سوزی در مساحت ۷۸۰۰ مترمربع این روستا کنترل شد.

وی درباره کنترل حریق در سه هکتار از اراضی مرتعی رودآباد شهرستان سمیرم افزود: در روز پنجشنبه سوم آبان سال جاری که منجر به بروز خسارت به پوشش گیاهی مرتعی از گونه‌های گون، ارژن و گیاهان علوفه‌ای شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در این راستا عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌های فوق با اقدام به موقع و با همکاری عوامل محلی نسبت به کنترل حریق در اراضی و پیشگیری از سرایت حریق به مراتع منطقه اقدام کردند.

شیشه‌فروش پیرامون اینکه علت وقوع حوادث اخیر نیز عوامل انسانی گزارش شد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۹ فقره حریق در مراتع سطح استان به وقوع که باعث بروز خسارت به ۲۳۴ هکتار از مراتع شد، مناطق غرب و جنوب استان بیشترین آمار وقوع حوادث را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: شهرستان‌های فریدون‌شهر، سمیرم، بویین‌میاندشت، شهرضا، چادگان، فریدن بیشترین آمار تعداد و سطح اراضی تحت تأثیر حریق را شامل می‌شود، وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی طی سال جاری در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و همزمان با افزایش دما و با رعایت نشدن اصول ایمنی توسط مرتع‌داران و طبیعت‌گردان تشدید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تابستان سال جاری گرم‌ترین تابستان طی سنوات اخیر گزارش شد، خاطرنشان کرد: تشدید شرایط گردوغبار، ناترازی برق و آب، بروز تنش آبی برای اشجار، باغات و فضای سبز و افزایش حریق در پوشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی، از تأثیرات افزایش دما در تابستان سال جاری بود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *