از رونمایی پلتفرم ایرانی هوش مصنوعی تا کسب مدال طلا در مسابقات کشتی امیدهای جهان

|

فهرست مطالب

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری ماشین‌آلات و مدیریت بحران با بیان این‌که ۱۴۰۵ گردنه برف‌گیر به طول ۱۳ هزار و ۵۲۰ کیلومتر در راه‌های بین‌شهری کشور وجود دارد، اظهار کرد: ۹۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری برای پوشش تصاویر جاده‌ای در گردنه‌های برف‌گیر کشور نصب شده است که آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

وی افزود: از ۲۳۱ هزار کیلومتر کل راه‌های کشور، ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی است که بیشترین آمار تردد مسافر و بار را دارد، در هر ۲۵ کیلومتر راه شریانی یک دستگاه نمک‌پاش مکانیکی برای انجام عملیات راهداری وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری ماشین‌آلات و مدیریت بحران به دپوی ۶۰۰ هزار تن مخلوط ماسه و نمک در پایگاه‌های راهداری زمستانی اشاره و عنوان کرد: کیسه‌های نمک تهیه و در محورهای مواصلاتی مستعد یخ‌بندان و برف‌گیر به‌ویژه در گردنه‌ها جانمایی شده‌اند.

بهرامی‌نیا ادامه داد: پاک‌سازی دریواسیون دهانه پل‌ها، پاک‌سازی قنوها و ریزش‌برداری‌ها و لکه‌گیری قبل از شروع طرح راهداری زمستانی از جمله تمهیدات راهداری است که تا قبل از شروع طرح راهداری زمستانی در راه‌های بین‌شهری کشور در حال انجام است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار نیروی راهدار با ۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری در جاده‌های بین‌شهری کشور آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

افزایش ۲۳ درصدی تجارت ایران با همسایگان

افزایش ۲۳ درصدی تجارت ایران با همسایگان

محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: تجارت بدون نفت ایران با کشورهای همسایه در هفت ماه سال جاری با ۲۳ درصد افزایش به رقم ۴۱.۱ میلیارد دلار رسید.

وی افزود: میزان وزنی تجارت بدون نفت ایران با کشورهای همسایه ۶۴.۵ میلیون تن بوده است که ۱۶ درصد رشد داشته است و در این مدت، بیشترین میزان مبادلات تجاری ایران به‌لحاظ ارزش در بین کشورهای همسایه با امارات، ترکیه، عراق، پاکستان و فدراسیون روسیه بوده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در هفت ماه سال جاری، میزان مبادلات تجاری ایران با امارات ۱۶.۲ میلیارد دلار، ترکیه ۹.۹ میلیارد دلار، عراق ۷.۶ میلیارد دلار، پاکستان ۱.۶ میلیارد دلار و فدراسیون روسیه ۱.۵ میلیارد دلار بوده است.

رضوانی‌فر تصریح کرد: از مجموع مبادلات تجاری بدون نفت ایران با کشورهای همسایه در هفت ماه سال جاری، ۵۱.۱ میلیون تن به ارزش ۲۰.۲ میلیارد دلار سهم صادرات به کشورهای همسایه و ۱۳.۴ میلیون تن به ارزش ۲۰.۹ میلیارد دلار به واردات از مبدا این کشورها اختصاص پیدا کرد.

وی درباره عمده مقاصد صادراتی ایران در بین کشورهای همسایه عنوان کرد: عراق، امارات، ترکیه، افغانستان و پاکستان پنج کشور عمده مقاصد صادراتی ایران در بین کشورهای همسایه بوده‌اند؛ همچنین امارات، ترکیه، فدراسیون روسیه، عمان و پاکستان پنج کشور عمده مبدأ واردات در بین کشورهای همسایه را در هفت ماه سال جاری به خود اختصاص دادند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *