رئیس کمیسون اقتصادی: کوچک شدن سفره مردم تهدید امنیتی است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مجله آرونو، سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی به زیر یک درصد در سال رسیده است و رشد جمعیت به 1.5 درصد رسیده، یعنی سفره مردم ایران کوچک شده است.

وی افزود: سفره طبقات متوسط و ضعیف تغیرات زیادی کرده است و این موضوع برای امنیت اتفاق خوبی نیست چراکه انگیزه‌های جرم بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: از یک طرف با کوچک شدن سفره مردم مواجه هستیم که یک نوع تهدید است و از طرف دیگر باید بدانیم که وظایف حکمرانان بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه باید در شرایط تحریم، فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، گفت: متاسفانه قدم‌های مهمی را برای تسهیل فضای کسب و کار برنداشتیم.

حسینی گفت: 1700 هزار میلیارد تومان مالیات امسال اخذ شده در حالی که سال گذشته 1200 هزار میلیارد تومان اخذ شده بود یعنی مالیات رشد داشته اما آیا کشور را برای یک سال میخواهیم اداره کنیم؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس سازمان مالیاتی معتقد است که باید مالیات اخذ شود اما باید سوال کنیم آیا جایی بوده است که اخذ مالیات باعث بی اعتمادی شود؟!

وی ادامه داد: امروز باید با رویکرد تسهیل فعالیت به امور بپردازیم چراکه این مسائل در کاهش جرم موثر است.

حسینی با بیان اینکه باید پای فعال اقتصادی را رها کنیم و محیط کسب و کار را رقابت مند کنیم، گفت: ما باید به رابطه بین سیاست اقتصادی و امنیت اقتصادی توجه کنیم و نباید باعث شویم انگیزه جرم بالا رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست اقتصادی هم می تواند مثبت یا منفی برای امنیت اقتصادی باشد و یک مساله حساس است، یعنی همان طور که فرآیند تخصیص ارز به فعال اقتصادی باید راحت باشد اما باید بررسی کنیم، افرادی که ارز گرفته اند آیا به درستی هزینه کردند؟

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *