از فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه تا قرار گرفتن ایران در رتبه ۱۷ جهانی هوش مصنوعی

|

فهرست مطالب

سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، چالش‌های بیکاری ازجمله تبعات اجتماعی آن و دغدغه جوانان سرباز و خانواده آن‌ها، موضوع مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان سرباز به‌عنوان یکی از مأموریت‌های سازمان‌های نیروهای مسلح قرار گرفت و نهضت مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح آغاز شد.

وی افزود: تاکنون بالغ‌بر ۸۸۰ هزار نفر گواهینامه مهارت تخصصی و ۸۳۰ هزار نفر گواهینامه مهارت شغلی دریافت کرده‌اند و امروز نیروهای مسلح با افتخار اعلام می‌کنند که با تجهیز ۱۴ هزار محیط واقعی کار و ده‌ها مجتمع و مرکز آموزش مهارتی به مهم‌ترین و بزرگترین مرکز مهارت‌آموزی در کشور تبدیل شده‌اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: نیروهای مسلح بعد از هفت سال از آغاز نهضت مهارت‌آموزی در کشور، وارد مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه شده‌اند و سال جاری دومین دوره مسابقات مهارتی را تجربه می‌کنند.

سردار کمالی افزود: مسابقات چهار مرحله‌ای نیروهای مسلح، دو مرحله شهرستانی و استانی را سپری کرده و وارد مرحله سوم شده است و مسابقه سازمانی وزارت دفاع در ۲۰ رشته برگزار شد و نفرات برتر هر رشته انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: نفرات برتر سازمانی علاوه‌بر جوایز نقدی سه تا هفت میلیون تومانی، از ۱۵۰ میلیون وام خود اشتغالی و اولویت استخدام در نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند.

از فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه تا قرار گرفتن ایران در رتبه ۱۷ جهانی هوش مصنوعی

ایران در رده ۱۷ هوش مصنوعی دنیا

در رده‌بندی کشورهای برتر در حوزه هوش مصنوعی، کشور ایران توانست رتبه هفدهم را از آن خود کند؛ چین، آمریکا و هند ابرقدرت‌های هوش مصنوعی دنیا هستند که در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی و تلفیق کاربردی آن با علوم مختلف انجام گرفته یا در دست برنامه‌ریزی و اقدام است، امید است در آینده‌ای نه چندان دور، بتوانیم با همت فعالان و متخصصان هوش مصنوعی و پیشرفت چشمگیر در این عرصه به جایگاه‌های برتر جهانی صعود پیدا کنیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *