سرعت طوفان ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، به ۳۰۰۰ هکتار از باغات سمیرم خسارت زد

|

فهرست مطالب

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو درباره بارش باران به میزان ۹ میلی‌متر در بخش پادنای شهرستان سمیرم، اظهار کرد: این میزان بارش‌ها، باعث بروز خسارت به بیش از ۳۰۰۰ هکتار از باغات سیب باغداران منطقه و ریزش میوه درختان شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه ناپایدار جوی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای سرعت وزش باد در سمیرم نیز ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، افزود: طی دو روز اخیر خسارات نیز به باغات سایر بخش‌های شهرستان به ویژه وردشت وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برداشت سیب در منطقه به طور معمول از شهریور آغاز و تا اواسط آبان ادامه دارد، تصریح کرد: تغییرات جوی، بارش‌های ناگهانی باران، افت دما و وزش بادهای پیش از موعد و ناگهانی باعث بروز خسارت در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم دارای ۱۸۵۰۰ هکتار باغات سیب است، عنوان کرد: حدود ۷ ۶۰۰ هکتار آن در بخش پادنای علیا قرار دارد و پنج هزار هکتار از باغات تحت پوشش بیمه است.

شیشه‌فروش گفت: تیم‌های ارزیابی خسارات از جهاد کشاورزی و دفاتر خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی برای بررسی خسارات و چگونگی پرداخت غرامات بیمه به مناطق تحت تأثیر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار جنوبی تا پایان روز یکشنبه در مناطق جنوب استان تداوم دارد، اظهار کرد: مطابق با فعالیت این سامانه هشدارهای لازم به باغداران، کشاورزان، دامداران و عشایر برای تسریع در برداشت محصولات و رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در برابر مخاطرات جوی، آب‌گرفتگی، تندبادهای لحظه‌ای بارش‌های ناگهانی، رگباری باران، تگرگ، کاهش دما، بارش برف در ارتفاعات ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه سامانه بارشی اخیر باعث وزش تندباد و بارش باران و برف در ارتفاعات مناطق غرب، جنوب و شرق استان شده، خاطرنشان کرد: پادنای علیای سمیرم با ۹ میلیمتر، سمیرم و جندق ۸ میلیمتر، انارک، خورو بیابانک و روستاهای منطقه بیاضه، ایراج، اردیب و مهرجان با ۷ میلیمتر بخش موگویی فریدونشهر ۶ میلیمتر گزارش شده است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *