برگرهای مک‌دونالد موجب شیوع بیماری کُشنده شد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو به نقل از راشاتودی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد که پس از خوردن برگرهای “کوارتر پوندر” فست‌فود‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد یک نفر در این کشور جان خود را از دست داده و حداقل 49 نفر بیمار شده‌اند.

مشخص نیست که کدام ماده موجود در این غذای فست فود باعث بیماری مشتریان مک‌دونالد شده است.

این مرکز روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که این عفونت‌ها بین روزهای 27 سپتامبر و 11 اکتبر در 10 ایالت آمریکا گزارش شده که اکثر آن‌ها در کلرادو و نبراسکا رخ داده‌اند.

بر اساس این گزارش، افراد مبتلا از 13 تا 88 سال سن دارند و مورد کشنده در “یک بزرگسال” رخ داده است.

ده نفر از جمله یک کودک مبتلا به سندرم اورمیک همولیتیک، یک بیماری جدی که باعث آسیب به رگ‌های خونی در کلیه‌ها می‌شود، در بیمارستان بستری شده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در به‌روزرسانی دیگری در روز چهارشنبه گفت: تعداد واقعی افراد بیمار در این شیوع احتمالاً بسیار بیشتر از تعداد گزارش شده است و این شیوع ممکن است محدود به ایالت‌هایی با بیماری‌های شناخته شده نباشد.

تمامی 18 فرد بیمار مصاحبه شده توسط مسئولان بهداشت عمومی گزارش دادند که در هفته قبل از بیمار شدن خود از غذاهای مک‌دونالد استفاده کرده‌اند.

از 14 نفری که به یاد دارند کدام برگر گوشت گاو را خورده‌اند، 12 نفر گفتند که کوارتر پوندر، یک غذای اصلی در منوی مک‌دونالد از دهه 1970، را خورده‌اند.

این مرکز گفت که هنوز مشخص نیست کدام ماده در کوارتر پوندر آلوده شده است، اما اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) گمان می‌کند که پیازهای موجود در این ساندویچ‌ها ممکن است علت این بیماری باشند.

در عین حال، سرویس بازرسی ایمنی غذا (FSIS) در حال بررسی محل تأمین کتلت گوشت استفاده شده در برگرها است تا منبع شیوع را پیدا کند.

انتهای پیام/

 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *