صادرات برند ایرانی پرچم دوم کشور را به احتزاز درمی‌آورد

|

فهرست مطالب

مهدی کریمی تفرشی رئیس تعاونی تولید کنندگان صنایع غذایی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو اظهار داشت: صنعت غذا و کشاورزی ایران خصوصی‌ترین بخش اقتصادی کشور است و این صنایع با نیاز سنجی و آسیب‌شناسی خاصی صورت گرفته تا کمترین آسیب را متوجه خود کند و از موفق‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است.

وی افزود: در موفقیت یک کسب و کار فقط سرمایه نیست که می تواند نقش کلیدی را بازی کند بلکه مدیریت مجموعه‌های اقتصادی، نقش مهمی  موفقیت کسب‌وکارها دارد.

رئیس تعاونی تولید کنندگان صنایع غذایی کشور ادامه داد: کشور ها صاحب دو پرچم سیاسی و اقتصادی هستند که پرچم سیاسی همان  پرچم مرسوم و پرچم اقتصادی، تولیدات  آنها است که در دیگر کشور ها به احتزاز در می‌آید و باید ما نیز به پرچم دوم خود توجه بیشتری داشته باشیم.

مهم ترین مشکلات صنایع

وی تصریح کرد: صنایع کشور با مشکلات نقدینگی مواجه هستند و صنایع در بهرمندی از این تسهیلات شرایط یکسانی ندارند و در برخی از شرکت‌ها با امضاهای طلایی از این تسهیلات برخوردار هستند و حتی مبالغ دریافتی را پس هم نمی‌دهند.

کریمی تفرشی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت های اقتصادی باشد  گفت: مهم ترین چالش موجود در صنعتی مانند صنعت غذایی سرمایه در گردش است.

وی اظهار داشت:مسائل مربوط به تحریم، نوسانات نرخ ارز، تورم، رکود جهانی و رکود موجود در صنعت کشور از جمله مسائلی است که به صنعت کشور فشار وارد می‌کند.

رئیس تعاونی تولید کنندگان صنایع غذایی کشور ادامه داد: در صورتی که از صادراتی محصولات غذایی در ایران حمایت کنیم ارز آوری خوبی برای کشور ایجاد می کند به طوری که  ارزش افزوده صادرات یک بشکه زرشک چندین برابر صادرات یک بشکه نفت است.

وی ضافه کرد: وقتی صادراتی زعفران واکاوی می شود مشخص می شود بخشی از صادرات ما در این بخش صادرات گل زعفران بوده یا زعفران به صورت فله صادر شده است و ارزش افزوده مورد نظر توسط اسپانیا انجام شده است و وزارت جهاد کشاورزی در این بخش ها عملکرد مناسبی نداشته است.

کریمی تفرشی افزود: با وجود اینکه صادرات ما در منطقه کشور های CIS  در سال های اخیر رشد مناسبی داشته است اما به دلیل عدم توجه کیفیت محصولات صادراتی به این کشور دید مناسبی برای کالاهای ایرانی در میان مصرف کنندگان این کشور ها ایجاد نشده است که باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس تعاونی تولید کنندگان صنایع غذایی کشور ادامه داد:  اتاق های بازرگانی و اتاق‌های مشترک در توسعه تجارت کشور می توانند نقش مهمی داشته باشند.

رییس هیأت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها اظهار داشت: با وجود اینکه این مجتمع کار خود را در تهران شروع کرد اما در دو دهه گذشته فعالیت‌های توسعه‌های خود را در استان‌های دیگر اجرا کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: بیشترین سبد صنایع غذایی و بیشترین گواهی‌های ملی و بین المللی توسط این مجموعه در کشور به دست آمده است که از دست روسای جمهور و مجلس، وزرا و سایر بخش‌ها دریافت شده است.

کریمی تفرشی گفت: محصولات ما به کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس، کشورهای cis، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی شرقی صادر می‌شود و در حال ورود نفوذ به دیگر کشورهای اروپایی هستیم.

وی گفت: در صورتی که مراودات بین المللی به راحتی برقرار و تحریم ها برداشته شود مطمئن باشید که میزان صادرات کالاهای ایرانی در تمام بخش‌ها از جمله صنایع غذایی با سرعت بسیار بیشتری حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *