میزان آلودگی هوای تهران؛ چهارشنبه ۲ آبان / هوا امروز سالم است

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد و سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در ایستگاه پاکدشت با شاخص ۱۵۷ و تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۴، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۳۳، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۴، سلامت با شاخص ۱۱۲، شهریار با شاخص ۱۴۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۲۳ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۴۵ در شرایط ناسالم (نارنجی) است.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۰، امام خمینی ۲ با شاخص ۵۱، باقرشهر با شاخص ۹۶، پارک رازی با شاخص ۶۷، پاسداران با شاخص ۸۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۰، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۶۵، چشمه با شاخص ۸۴ و دانشگاه تهران با شاخص ۷۴، در شرایط سالم (زرد) است.

در همین راستا، ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۲، شریف منطقه ۲ با شاخص ۹۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۹۵ و شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۸، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۰، قرچک با شاخص ۷۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۵ و ورامین با شاخص ۶۶ در موقعیت سالم (زرد) ثبت شد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۳۵، اسلام شهر با شاخص ۲۴، باغستان شهریار با شاخص ۴۷، پردیس با شاخص ۴۹، پونک با شاخص ۳۷، دماوند با شاخص ۳۰، رباط کریم با شاخص ۳۷، ژئوفیزیک با شاخص ۴۳، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۴۸، سرخه حصار با شاخص ۲۳، قدس با شاخص ۱۸، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۴۴ و ملارد با شاخص ۴۵ پاک (سبز) ثبت شد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *