ضرورت توجه به کسری بودجه آموزش و پرورش

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از آموزش و پرورش، محمد بداغی با اشاره به مراحل مختلف بودجه‌ریزی و چالش‌های موجود در این حوزه، با تاکید بر اهمیت تأمین منابع مالی و با اشاره به سه مرحله اصلی بودجه‌ریزی اظهار کرد: مهم‌ترین چالش در این فرایند، تأمین منابع مالی است، دغدغه‌های موجود در این زمینه به وضوح نشان‌دهنده نیازهای آموزشی است که در طول سه دهه گذشته به خوبی تأمین نشده‌اند.‌

وی با اشاره به کسری بودجه در آموزش و پرورش افزود: این کسری به‌طور مداوم در لوایح بودجه وجود داشته و نیاز به توجه بیشتری دارد؛ در بعضی موارد، کسری بودجه به ۱۰ تا ۲۰ درصد می‌رسد که این موضوع می‌تواند تأثیرات منفی بر کیفیت آموزش داشته باشد.‌

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نقش دولت و سازمان برنامه و بودجه در تأمین نیازهای واقعی آموزش و پرورش گفت: باید نیازهای واقعی آموزش و پرورش در دل لوایح بودجه دیده شود و این نیازها متناسب با برنامه‌ها و مأموریت‌های دستگاه‌ها باشد.‌

بداغی با اشاره به فاصله معنادار بین نیازهای اعلام‌شده و بودجه مصوب ادامه داد: این فاصله نشان‌دهنده نبود درک مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه است، باید بتوانیم نیازهای خود را به‌درستی به طرف مقابل منتقل کنیم.‌

وی با اشاره به اهمیت توجه دولت به آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی اضافه کرد: دولت باید در عمل نشان دهد که آموزش و پرورش را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر دارد و این موضوع باید در لوایح بودجه به وضوح دیده شود.‌

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تنوع‌بخشی به منابع مالی گفت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که منابع مالی متنوع‌تری برای آموزش و پرورش تأمین کنیم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.‌

بداغی به چالش‌های موجود در نظام پرداخت‌های آموزشی اشاره و تصریح کرد: باید به دنبال اصلاحات در این زمینه باشیم تا بتوانیم به عدالت در پرداخت‌ها دست یابیم، فقط با همکاری و همفکری می‌توان به نتایج مطلوبی در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش دست یافت.‌

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *