افزایش اعتبار به تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای تحول در آموزش و پرورش باشد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از آموزش و پرورش، مسعود شکوهی با اشاره به چالش‌های جدی که در سال‌های اخیر در حوزه آموزش‌وپرورش وجود داشته است و با بیان اینکه این چالش‌ها به‌صورت همه‌جانبه و تک‌بعدی قابل بررسی نیستند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکلات، بحث بودجه است.

وی افزود: کمبود بودجه و تخصیص ناعادلانه منابع، به‌ویژه کاهش سهم آموزش و پرورش از کل بودجه، به یک معضل سنتی تبدیل شده و تورم و کاهش ارزش پول نیز بر این مشکلات افزوده است.‌

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور رفاهی با اشاره به نابرابری آموزشی و تفاوت کیفیت آموزش در مناطق مختلف گفت: دسترسی نداشتن به امکانات آموزشی و تبعیض‌های موجود، می‌تواند تأثیرات منفی بر کیفیت آموزش داشته باشد که این مسائل باید به دقت بررسی شوند.‌

وی با اشاره به اهمیت این نشست‌ها برای تقویت اقتصاد آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بتوانیم به یک الگوی درست در تخصیص منابع برسیم، می‌توانیم اقتصاد آموزش را احیا کنیم، این موضوع باید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود.

شکوهی با اشاره به فرسودگی شغلی و مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش اضافه کرد: این مسائل بر کیفیت آموزش تأثیرگذار است و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود، امیدوارم این جلسات بتواند به تقویت این حوزه مهم کمک کند.‌

وی تأکید کرد: افزایش اعتبار به تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای تحول در آموزش و پرورش باشد، باید به تخصیص درست منابع و اولویت‌بندی مناسب توجه کنیم، مشکلات ساختاری در سیستم نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.‌

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: اگرچه نکات خوبی در این برنامه وجود دارد، اما در عمل ممکن است امکان اجرای آن‌ها وجود نداشته باشد، بنابراین باید به عوامل انسانی و کیفیت نیروی انسانی توجه کنیم تا بتوانیم به تحول مورد انتظار در آموزش و پرورش دست یابیم.‌

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *