امروز و فردا برای کدام استان‌ها بارندگی پیش‌بینی می‌شود؟

|

فهرست مطالب

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب، جنوب، شرق، شمال شرق و مرکز کشور، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه ابرناکی در نوار غربی کاهش پیدا می‌کند و گستره فعالیت سامانه بارشی، سواحل دریای خزر، شمال شرق، مناطقی از شرق و مرکز کشور را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات، بارش برف همراه با کاهش دما در این مناطق می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: جمعه در مناطقی از مرکز و شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و امروز در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال و مرکز فارس و فردا در گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و طی این روز در سواحل دریای خزر و شمال غرب، افزایش موقتی دما رخ می‌دهد و از اواخر وقت شنبه و نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش و کاهش دما در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و یکشنبه در نوار شمالی کشور، بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد و طی این روز در شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *