از همت مردم نوع‌دوست کشور برای یاری ملت لبنان تا پذیرش دانش‌آموزان مدال‌آور در فرهنگیان

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ همت جمعی از مردم همدل و نوع‌دوست کشور برای یاری ملت مظلوم و مقتدر لبنان می‌رویم، در ادامه نیز پذیرش دانش‌آموزان مدال‌آور در دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است، همچنین کودکان و نوجوانان در صدر توجه نویسندگان، خبری خوش درباره رفع ممنوع‌الکاری هنرمندان و ‏‬آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از همت مردم نوع‌دوست کشور برای یاری ملت لبنان تا پذیرش دانش‌آموزان مدال‌آور در فرهنگیان

کمک‌های بشردوستانه مردم همدل و نوع‌دوست کشور برای یاری ملت مظلوم و مقتدر لبنان

ایران، سرزمینی با تاریخ و فرهنگی غنی همواره به عنوان مهد نوع‌دوستی و همدلی شناخته شده است؛ در دل این سرزمین، مردم با قلب‌هایی بزرگ و روح‌هایی مهربان زندگی می‌کنند که در هر شرایطی دست یاری آن‌ها حامی و مرهم شرایط سخت است.

همدلی و نوع‌دوستی در فرهنگ ایرانی ریشه‌ای عمیق دارد و از روزگاران قدیم، ایرانیان با بهانه‌های مختلف فرصتی برای نزدیکی و همدلی با یکدیگر فراهم می‌کردند، همچنین در مواقع سختی نیز مردم ایران نشان داده‌اند که چگونه می‌توانند در کنار یکدیگر باشند؛ مردم نوع‌دوست و غیور ایران زمین با تقسیم منابع و کمک‌های خود نشان می‌دهند که همدلی فراتر از کلمات است، این یک عمل است که از دل برمی‌خیزد و به عمل تبدیل می‌شود.

این حس همدلی و نوع‌دوستی تنها محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و در هر کجای این کره خاکی که انسانی نیاز به حمایت و همیاری داشته باشد، این روحیه را با خود به ارمغان می‌آورند، مردم مسلمان ایران در جوامع مختلف، با ایجاد شبکه‌های حمایتی و فرهنگی، نشان می‌دهند عشق و محبت هیچ مرزی نمی‌شناسد.

در ادامه پویش مردم خیر و نیکوکار برای یاری مردم لبنان که سعی داشتند به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمان‌ها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند.» تحقق بخشند و از طلاهای خود در راه کمک به مردمان مظلوم و مقتدر لبنان گذشتند و اکنون نیز در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان گروهی از متخصصان گرد یکدیگر جمع شده‌اند تا داروهای مورد نیاز را جمع‌آوری و با تفکیک آن به دست مردم لبنان برسانند.

این گروه جهادی سال‌ها است که فعالیت خود را در کشور و اردوهای جهادی داخلی آغاز کرده است و در حال حاضر برای مردم لبنان دارو جمع‌آوری می‌کند.

دانش‌آموزان مدال‌آور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند

دانش‌آموزان مدال‌آور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش در جمع کاروان ورزشی دانش‌آموزان اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ بحرین در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: این مسابقات مأموریت بزرگی قلمداد می‌شود، زیرا شما دانش‌آموزان نمایندگان جمهوری اسلامی و ملت ایران در جهان خواهید بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود، مگر آنکه برای آن تلاش و سعی مکرر شده باشد، افزود: تلاش‌ها و ممارست‌های شما در رسیدن به این نقطه، بسیار ارزشمند است، اما بدانید که در این مسیر ایمان، اعتقاد راسخ و تلاش با برنامه زمینه پیروزی را فراهم خواهد کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تمسک و توسل به خداوند در کنار توانمندی‌های فردی، زمینه موفقیت‌های بیشتری را فراهم می‌کند، عنوان کرد: تمام دانش‌آموزان اعزامی باید مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند و علاوه بر هدیه نقدی به مدال‌آوران، تلاش خواهیم کرد تا شرایط پذیرش آن‌ها در رشته‌های تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان را فراهم کنیم.

کودکان و نوجوانان، در صدر توجه نویسندگان

کودکان و نوجوانان، در صدر توجه نویسندگان

مهر سال جاری صنعت نشر کشور با انتشار ۷۷۴۲ عنوان کتاب به پایان رسید که از این میان ۵۵۰۶ عنوان تألیفی و ۲۲۳۶ عنوان ترجمه هستند و در میان آمار، حوزه کودکان و نوجوانان از نظر تعداد عنوان در صدر جدول قرار گرفت.

در میان رده‌های نشر، حوزه کودک و نوجوان با ۱۴۲۷ عنوان در صدر قرار گرفته و پس از آن ادبیات با ۱۳۸۱ عنوان، علوم اجتماعی ۱۰۵۰ عنوان و کمک درسی با ۹۲۰ عنوان قرار دارد؛ کمترین میزان انتشار کتاب نیز به رده کلیات با ۷۲ نسخه تعلق دارد.

در حوزه کودک و نوجوان از ۱۴۲۷ عنوان کتاب منتشر شده، ۸۵۲ عنوان تألیفی و ۵۷۵ عنوان ترجمه بوده است؛ شمار کتاب‌های چاپ اول ۵۵۱ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۸۷۶ نسخه بوده است؛ ارزش ریالی کتاب‌های منتشر شده در این حوزه نیز ۳,۰۷۰,۳۷۵,۳۰۰ ریال بوده و میانگین قیمت نیز به ۱,۳۹۶,۶۴۰ هزار ریال رسیده است.

امیدوارم درباره رفع ممنوع‌الکاری هنرمندان خوش‌خبر باشم

امیدوارم درباره رفع ممنوع‌الکاری هنرمندان خوش‌خبر باشم

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان نشست هیئت دولت درباره ممنوع‌الکاری برخی از هنرمندان اظهار کرد: این موضوع فرایندی دارد که در حال بررسی است، برای مجموعه کسانی که برای آن‌ها یک سری محرومیت‌های کم یا زیادی اتفاق افتاده، اقدامات خوبی صورت گرفته است، امیدوارم خبرهای خوبی نیز داشته باشیم.

آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی از امروز ۲ آبان/ خودروها آماده ترخیص از گمرک‌ است

آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی از ۲ آبان / خودروها آماده ترخیص از گمرک است

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی با عرضه ۲۰ مدل خودروی وارداتی بازگشایی شده است، این سامانه از روز چهارشنبه، دوم آبان به مدت شش روز و تا پایان هفتم آبان برای ثبت‌نام متقاضیانی که حساب خود را تا روز پنجم آبان به نام خودروهای وارداتی وکالتی و وجه مورد نظر را در آن مسدود می‌کنند، فعال خواهد بود.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیان پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان وکالتی‌کردن حساب خود، به نام خودروهای وارداتی و بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای ثبت درخواست پنج اولویت مورد نظر خود از بین ۲۰ مدل خودرو عرضه شده، از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ( saleauto.ir) اقدام کنند.

مشتریان تا ساعت ۱۲:۰۰ روز پنجم آبان برای وکالتی کردن حساب خود و واریز وجه فرصت دارند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *