تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات شورای راهبری سند تحول

|

فهرست مطالب

‌به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش که روز گذشته با حضور مدیران و معاونان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش در محل این وزارتخانه برگزار شد، با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: از سیاست‌ها و اولویت‌های آموزش‌وپرورش در دوره کنونی، ارتقای جایگاه این شورا است که رئیس‌جمهور نیز بر این امر تاکید دارد.

وی افزود: پس از جلسه شورای عالی با حضور رئیس جمهور اقدامات خوبی صورت گرفت و متعاقب آن جلسه تصمیم بر این شد که مدارس کانکسی، سنگی، کلاس‌های با تراکم بیش از ۳۵ نفر، مدارس با سرانه زیر سه مترمربع جمع‌آوری و در موارد خاص بهبود یا اصلاح شود، در همین راستا طرحی ساختارمند با عنوان نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی آماده و تدوین شد و در حال حاضر در دولت در حال بررسی بوده و قرار است با تشکیل ستاد ملی و کشوری و با ایجاد نقشه اجرایی و زمان‌بندی شده، دستاوردهای مهمی در بهبود کاستی‌های فضای آموزشی به دست آید.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی از طرف دولت ایجاد شده است، بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به آموزش‌وپرورش باید گام‌های اساسی برداریم، امیدواریم در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز با همراهی همیشگی خود سهم آموزش‌وپرورش را از بودجه عمومی افزایش دهد.

کاظمی گفت: لازم است از ظرفیت‌های قوه مقننه نیز در بهبود و ارتقای جایگاه آموزش‌وپرورش بهره گرفت، زیرا این قوه در ایجاد زیرساخت‌های پایدار در قوانین برنامه و سالانه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه درباره رویکردهای آموزش‌وپرورش مسیری غیر از مسیر شورای عالی آموزش‌وپرورش دنبال نخواهیم کرد، ادامه داد: طرح‌ها با وجود شورای عالی آموزش‌وپرورش بررسی و ارزیابی خواهد شد، همچنین امروز نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات شورای راهبری سند تحول مصوب شد، پیشنهاد می‌کنم شورای عالی آموزش‌وپرورش با شورای عالی انقلاب فرهنگی رایزنی کند تا ادامه کار در این زمینه به شورای عالی آموزش‌وپرورش تفویض شود یا در اولویت اول بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *