مزایای مصرف دارچین برای سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی

|

فهرست مطالب

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری مجله آرونو، دارچین یک ادویه غنی از مواد مغذی است که به طور گسترده در غذاها، دسرها و حتی سالاد استفاده می‏‌شود، متخصصان معتقدند زمانی که دارچین آسیاب‌شده به همراه آب مصرف شود مزایای زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارد، بنابراین توصیه شده است یک قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد، سپس هم بزنید و با معده خالی مصرف کنید، در ادامه به بررسی تعدادی از مزایای مصرف این نوشیدنی می‌پردازیم:

بهبود سلامت دستگاه گوارش

آب دارچین به تحریک آنزیم‌های گوارشی برای بهبود فرایند هضم غذا کمک می‌کند، همچنین می‌تواند علائم مرتبط با مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

تنظیم سطح قند خون

دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح قند خون را کاهش می‌دهد، نوشیدن آب دارچین می‌تواند به کنترل دیابت و کاهش خطر ابتلاء به آن کمک کند.

افزایش متابولیسم

دارچین به میزان قابل‌توجهی باعث افزایش متابولیسم می‏‌شود و به کاهش وزن و چربی بدن کمک می‌کند، متخصصان معتقدند که نوشیدن آب دارچین می‌تواند به سوزاندن کالری و بهبود سرعت متابولیسم کمک کند.

کاهش التهاب

دارچین حاوی خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند و درد و ناراحتی مرتبط با شرایطی مانند آرتریت را کمتر کند.

بهبود سلامت قلب

مصرف منظم آب دارچین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول مضر و در عین حال افزایش سطح کلسترول مفید خون کمک کند، در این صورت احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی کاهش پیدا می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

خواص ضدمیکروبی دارچین به مبارزه با عفونت‌ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، متخصصان معتقدند که نوشیدن آب دارچین با معده خالی به طور منظم می‌تواند احتمال بروز بیماری‌ها را کاهش دهد.

تقویت سلامت مغز

دارچین می‌تواند عملکرد شناختی را بهبود ببخشد و احتمال بروز بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر را کاهش دهد، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن آب دارچین می‌تواند حافظه و سلامت مغز را تقویت کند.

کاهش وزن

از آنجایی که دارچین به تنظیم سطح قند خون و کاهش اشتها کمک می‌کند، باعث کاهش وزن نیز می‏‌شود، متابولیسم را افزایش می‌دهد و باعث چربی‌سوزی می‏‌شود.

بهبود سلامت پوست

خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارچین می‌تواند با کاهش آکنه و دیگر عفونت‌های پوستی همراه باشد، مصرف منظم آب دارچین می‌تواند به ایجاد پوستی سالم و شفاف کمک کند.

بهبود خلق‌وخو

مصرف دارچین به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد، در نتیجه مصرف این ماده غذایی به بهبود سلامت روان کمک قابل توجهی می‌کند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *