آمریکا ده‌ها شرکت را به خاطر ارتباط با ایران تحریم کرد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، نشریه گلوبال ترید ریویو روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که مقامات آمریکا تحریم‌هایی را علیه ده‌ها شرکت و کشتی از جمله یک شرکت بازرگانی در امارات متحده عربی که به قاچاق نفت خام ایران با استفاده از اسناد جعلی محموله‌ها متهم است، اعمال کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفَک) در تاریخ 11 اکتبر، 16 شرکت و 23 کشتی را به همین دلیل به فهرست نهادهای تحریم‌شده خود اضافه کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: این اقدامات به منظور گسترش تحریم‌ها در بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران و افزایش فشار مالی بر درآمدهای این کشور صورت گرفته است.

دیگر نهادهای تحریم‌شده شامل مالکان کشتی و شرکت‌های مستقر در چین، هنگ کنگ، مالزی، جزایر مارشال، پاناما و سورینام می‌شود.

اوفک می‌گوید این اقدام در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در اول اکتبر انجام شد و “فشار مالی” بر درآمدهای بخش انرژی این کشور را تشدید کرد.

به گفته این سازمان، تحریم‌های جدید بخش بزرگی از ناوگان تانکرها و اپراتورهایی که صادرات نفت ایران را انجام می‌دهند، هدف قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات، شبکه‌ای از “اپراتورهای حمل‌ونقل غیرقانونی” را که صادرات نفت ایران به آسیا، از جمله پالایشگاه‌های چینی را تسهیل می‌کردند، هدف قرار داده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، جانت یلن، در این باره گفت: تحریم‌های امروز تلاش‌های ایران برای استفاده از درآمدهای صنعت انرژی خود برای تأمین مالی فعالیت‌های مرگبار و مخرب… را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *