لزوم تکمیل پروژه‌های وزرشی نیمه‌تمام در مدارس اصفهان

|

فهرست مطالب

ناصر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو ضمن گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، توسعه و ترویج آن در مدارس، خانواده و جوامع اظهار کرد: در استان اصفهان ۲۶ طرح ورزشی نیمه تمام وجود داشت که طی سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات، امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در فرایند پیشبرد و توسعه سلامت دانش‌آموزان، احیا و ارتقای فضای ورزشی طی سال‌های گذشته مطابق برنامه‌ریزی‌ها ساخت تعداد زیادی سالن ورزشی سرپوشیده، روباز، استخر، زمین چمن مصنوعی و طبیعی آغاز شد، اما به دلیل نبود اعتبارات، به صورت نیمه تمام رهاسازی شده بود که با پیگیری‌های لازم و اختصاص اعتبار از ۲۷ صدم درصد محل مالیات بر ارزش افزوده به ورزش، تعداد شش پروژه در سال جاری مورد بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۶ پروژه نیمه تمام ورزشی استان اصفهان با نصب فونداسیون ساختمان از سال‌های ۹۰ تا ۹۲ با نبود اعتبارات بر زمین مانده بود، تصریح کرد: اکنون شش پروژه در دست اجراست که مطابق برنامه‌ریزی‌ها طی دهه فجر یا مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پیرامون اینکه افتتاح سالن ورزشی سردار شهید مجتبی چادگانی‌پور یکی از پروژه‌های نیمه تمام است که پس از ۱۳ سال امروز به بهره‌برداری رسید، گفت: این سالن ورزشی با زیربنای هزار مترمربع، ۴۰۰ مترمربع محوطه‌سازی، ۴۵ متر طول دیوارکشی در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع با اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان احداث شده است.

فتحی با بیان اینکه برای افتتاح مابقی پروژه‌های ورزشی مدارس استان اصفهان تاکنون اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است، اظهار کرد: این اعتبارات میزان قابل توجهی نیست که بتواند اتمام پروژه‌های مورد نظر را پوشش دهد، از این‌رو با تخصیص اعتبار ملی و استانی این طرح‌های ورزشی طی سال‌های ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو پروژه یک هزار مترمربع در فولادشهر و یکی از روستاها تحول آموزش و پرورش استان اصفهان شده است، افزود: این پروژه‌ها به صورت جداگانه با بیش از سه میلیارد تومان تأمین اعتبارات آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان عنوان کرد: در راستای توسعه ورزش و سلامت دانش‌آموزی در مجاور تمام پروژه‌های آموزشی در محوطه‌های سالن وزشی روباز والیبال و بسکتبال طراحی می‌کنیم و پس از خط‌کشی و آماده‌سازی تحویل دانش‌آموزان می‌شود.

وی درباره تأمین تجهیزات ورزشی مدارس اصفهان، گفت: طی سال گذشته تعداد زیادی تجهیزات سالن ورزشی، دستگاه ساعت شمار، میز پینک پنگ، بالابر، دروازه والیبال و بسکتبال خریداری و تحویل مدارس استان شده است.

فتحی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس اصفهان در حدود ۲ دهم مترمربع بود که طی سال جاری به نسبت دانش‌آموز، فضای مورد نیاز تأمین شد، اظهار کرد: اعتبارات سالن‌های ورزشی مدارس از منابع ملی، استانی و اختصاص ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود و مجمع خیران کمتر در این حوزه ورود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی نماد آمدن سند تحول بنیادین به حیات مدرسه است، افزود: در قالب این طرح، فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای به ویژه چمن مصنوعی، والیبال و فوتبال ساحلی، سالن‌ها و باشگاه‌های کوچک طی دو سال اخیر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان یکی از مهم‌ترین طرح‌های ورزشی درصدد بهره‌برداری استان با تأخیر احداث پس از ۱۵ تا ۱۶ سال اخیر را سالن استخر دستگرد برخوار دانست و گفت: این پروژه طی مدت یادشده کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از سال گذشته با تأمین اعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان و پیگیری‌های مکرر و مکاتبات جدی با پیمانکار به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد پروژه سالن استخر دستگرد برخوار طی یک ماه گذشته به بهره‌برداری قرار گیرد که اکنون با آبگیری استخر، طبق قول‌های مساعد طی هفته آینده با حضور مسئولان و مقامات کشوری، تحویل دانش‌آموزان این منطقه و آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *